25/11/2020

El treball de màster de Yihan Li, entre els millors en Turisme de 37 universitats espanyoles

L'estudi tracta la influència del nacionalisme i el patriotisme sobre la intenció dels ciutadans xinesos de viatjar a Sèrbia

Yihan Li, estudiant del Màster de Gestió de Destinacions Turístiques.

El treball de Yihan Li, estudiant del Màster de Gestió de Destinacions Turístiques de la URV, va rebre la distinció com a un dels vuit millors Treballs de Fi de Màster de 37 universitats espanyoles al darrer fòrum de la xarxa universitària de postgraus en turisme Redintur. “Sympathetic sentiment to Serbia among Chinese netizens: the influence of Chinese cyber nationalism and patriotism on pre-travel tourist behaviour”, tutoritzat pel professor Salvador Anton, analitza la influència del nacionalisme i el patriotisme en la percepció dels turistes xinesos que viatgen a Sèrbia.

El treball té com a punt de partida l’activitat a les xarxes socials dels ciutadans xinesos en relació al context social i polític internacional i la COVID-19, especialment arrel “d’un discurs del president serbi afirmant que la Unió Europea era un somni no fiable i demanant ajuda a la Xina”, explica Li. Després d’allò, els internautes afirmaven que anirien a Sèrbia per donar suport al seu turisme un cop superada la pandèmia.

El treball va servir per constatar, però, que “el cibernacionalisme i el patriotisme xinès”, com els denomina Li, no van condicionar la intenció dels turistes xinesos de viatjar a Sèrbia en el context de la pandèmia COVID-19; tampoc augmenta la consciència dels xinesos sobre Sèrbia com a destinació turística, ni la pandèmia va reforçar la intenció dels turistes xinesos de viatjar a Sèrbia. Li també conclou que les influències del nacionalisme i del patriotisme s’han d’examinar per separat, i que el nacionalisme indirecte també podria produir influències negatives en el turisme. El treball utilitza la investigació quantitativa amb proves d’hipòtesis i estadístiques.