06/07/2020

Els degans i deganes defensen la presencialitat dels estudis universitaris de Química

La Conferència Espanyola de Degans i Deganes de Química expressen en un comunicat la necessitat d’una formació presencial tant teòrica com pràctica als graus experimentals

La presidenta de la Conferència Espanyola de Degans i Deganes de Química, Pilar Bermejo, en nom dels degans/es de les facultats de 35 universitats espanyoles que imparteixen estudis de Química, ha signat un comunicat en defensa de l’ensenyament-aprenentatge presencial d’aquesta disciplina.

Després de destacar l’excepcional adaptació de la planificació docent dels estudis de Química en un curt espai de temps, causada per de l’emergència sanitària provocada per la Covid-19, i en base a l’experiència docent d’aquests darrers mesos, els degans i les deganes conclouen que l’aprenentatge científic entre els estudiants és superior quan es desenvolupa la capacitat d’observació directa del fet experimental, realitzant les pràctiques presencialment als laboratoris, potenciant els seus contactes a través d’estades en altres universitats, empreses o centres de recerca. Totes aquestes competències associades a la professió de Químic no poden adquirir-se, asseguren, de forma virtual. En el comunicat destaquen que la docència en línia pot ser, i ha de ser, “una eina complementària, però no l’única”. Consideren que la presencialitat a les aules, i especialment als laboratoris, és imprescindible per mantenir la qualitat en la formació dels futurs professionals de la Química.

Llegiu el comunicat complet