31/05/2018

Els estudiants de Lamar University repeteixen l’experiència d’aprendre a la URV

En la segona edició d'aquest programa Study Abroad, estudiants d'Enginyeria han adquirit coneixements de direcció i de gestió d'empreses

Els joves texans, en la visita a Dow Chemical Ibèrica.

Set estudiants del College of Engineering de Lamar University (Texas, EUA) s’han desplaçat a la URV per seguir el programa Study Abroad  A Primer in Engineering Management, del 22 de maig a l’1 de juny. Els alumnes participants són de segon, tercer i quart curs dels estudis d’Enginyeria Química, Enginyeria Mecànica, Enginyeria Civil i Enginyeria Elèctrica.

Demà divendres 1 de juny acaba el programa, l’objectiu del qual era impartir als futurs  enginyers coneixements de direcció i gestió d’empreses. Els estudiants nord-americans han seguit la metodologia d’aprenentatge basada en projectes. Sel’s ha plantejat un cas en què han treballat per equips, per proposar una solució. Ha consistit en l’elaboració d’un estudi de país (mercat), amb comparació amb altres països, amb l’objectiu d’estudiar possibilitats d’inversió, d’una banda, i oportunitats de mercat (vendes), de l’altra. Per fer-ho a classe, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química al campus Sescelades, han seguit cinc mòduls sobre Anàlisi de demanda, Anàlisi de costos, Situació de l’oferta (mercat), Logística i Innovació. Per adquirir coneixements pràctics durant les dues setmanes del curs i per conèixer el funcionament de les empreses, han visitat Dow Chemical Ibèrica a Tarragona, IKEA Centre Logístic i Lear Corporation a Valls, i Industries Teixidó a Riudecols. Al final, els estudiants han estat avaluats. El catedràtic d’Economia de la URV, Bernd Theilen, ha estat el coordinador del programa, i han fet docència les professores Mònica Martín (Departament d’Economia) i Natàlia Lozano (Estudis de Comunicació), a més del coordinador.

Dins el programa lúdicocultural, els estudiants de Lamar University han visitat el Monestir de Poblet, Barcelona i Tarragona, a més d’assistir a una sessió sobre enginyeria romana. Els programes Study Abroad internacionalitzen la Universitat i faciliten la internacionalització a casa. A la Universitat, la Fundació URV és l’encarregada de gestionar aquests programes.