29/05/2015

Molta participació en el 2n Festival d’Arquitectura de Reus

Aquesta jornada acadèmica i festiva, FAR 2015, el divendres 29 de maig a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA) del campus Bellissens de Reus, té molta acceptació per part dels estudiants. A més de treballs i maquetes realitzats en aquest curs, estan exposades les tres obres d'estudiants de l'Escola que van guanyar un concurs universitari de mobiliari d'interior fet amb material reciclat a la Fira Construmat. També hi ha concurs de paelles i concerts a la tarda

Durant tot el matí, els estudiants han participat activament en l'activitat acadèmica.

A partir de les 9 h. i fins les 14 h. es pot visitar l’exposició sobre la feina que s’ha fet a l’Escola, que ocupa molts espais de l’edifici. La idea és fer una crítica constructiva a partir del recorregut de l’exposició d’una selecció de 125 projectes i treballs, a través de plànols i maquetes, explicats pels mateixos autors i els professors.estival

Posteriorment té lloc un vermut i un concurs de paelles, on s’han inscrit nou grups d’estudiants. Durant la tarda hi ha sessió musical: a les 15,30 h. un concert d’Astral Hichhickers (blues) i a partir de les 16,30 h, jam session i després karaoke, fins les 19 h.

La cita es consolida com la festa de trobada de tota l’Escola, i l’organitza el Consell d’Estudiants de l’ETSA. Prèviament al Festival s’ha fet el cicle de conferències FARexperiències, a l’abril i al maig. Teniu més informació sobre el Festival, que està obert a tothom, aquí.

Al FAR 2015 hi ha exposades les tres obres guanyadores que van presentar en equip estudiants de l’ETSA a la Fira Construmat i van guanyar un concurs universitari de mobiliari d’interior fet amb material reciclat. A la Fira Beyond Building Barcelona Construmat, del 19 al 23 de maig al recinte de Montjuïc de Barcelona, es va convocar el concurs universitari BBB Reenvisioning Furniture, les obres van estar exposades i van guanyar per votació del públic visitant.

Les tres obres d'estudiants de l'ETSA, exposades a Construmat.
Les tres obres d’estudiants de l’ETSA, exposades a Construmat.

Els projectes són un moble bar, un moble separador d’ambient penjat I un cub multifuncional. El primer premi ha estat pel moble bar, que està fet amb europalets i ampolles, materials economics I reciclables al 100%. L’han ideat David Acosta, Kurt Stephan Biggemann, Vicente Blanes, Ivonne Elizabeth Cossio i Valeria Daniela Díaz.

El segon premi ha estat pel cub multifuncional, fet de tires de paper de revistes, fils i resina. És alhora una escala, un prestatge, una cadira i una taula. Els autors són Francisco Gelabert, Madalina Salca, Eveli Sans i Gisela Trilla

I el tercer premi, per al moble separador d’ambients penjat, fet de palets, ampolles, xarxa de pescadors i agulles d’estendre roba. És obra d’Elise Cauchard, Kevin Ramassamy, Miquel Àngel Soriano i Arnau Vilà. L’objectiu del concurs ha estat fomentar la creativitat artística i la conscienciació ciutadana, que promogui l’ús quotidià de materials reciclables per a la realització de objectes de disseny. El disseny ha d’incorporar valors mediambientals i pautes de sostenibilitat en els mateixos processos de producció i en els productes. Això ha de contribuir a millorar els hàbits socials i de consum i els processos productius actuals, sense oblidar els valors estètics.