13/09/2021

Els estudiants tornen a les aules després de dos cursos marcats per la pandèmia

Les mesures preventives continuen vigents i s'hi afegeixen l'obertura de punts de vacunació als campus

La normalitat torna progressivament als campus de la URV amb l’inici de les primeres classes i el retorn total a la presencialitat dels serveis. Els estudiants de primer curs tenen el primer contacte amb els nous companys i poden conèixer els serveis i activitats de la Universitat a través de les jornades d’acollida que al llarg del mes de setembre organitzen les facultats i escoles, i la resta d’estudiants recuperen el contacte directe amb el professorat a les aules després de dos cursos marcats per les restriccions de la pandèmia per COVID-19.

De fet, continuen vigents les mesures preventives i algunes de noves per incrementar el nivell de seguretat del curs: no es pot superar el 70% de capacitat de les aules; és obligatori portar mascareta a les instal·lacions de la Universitat i ja estan operatius dos punts de vacunació contra la COVID-19 al campus Catalunya (Tarragona) i al campus Bellissens (Reus) fins al 16 de setembre, als quals s’hi sumarà el punt de vacunació sense cita que obrirà el dimarts 21 de setembre a la sala de graus de l’ETSE i l’ETSEQ, al campus Sescelades, per ajudar a assolir la immunitat de grup.

Una estudiant rep la vacuna al campus Catalunya.

El curs 2021-22 també arrenca amb novetats pel que fa als ensenyaments, amb l’inici del grau d’Enginyeria Matemàtica i Física, que proporciona els fonaments sobre els quals es basen totes les enginyeries i bona part de les ciències experimentals. Precisament en un temps en què la importància d’aquestes disciplines ha quedat més palès que mai, l’objectiu dels centres que imparteixen ciències experimentals i enginyeries és que els estudiants de nou accés comptin amb el nivell adequat de matemàtiques, física i química amb l’objectiu de treure el màxim rendiment de les classes i evitar l’abandonament. Per això les primeres classes que han tingut lloc entre la setmana passada i aquesta són les del Curs Zero.

Classe de Física del Curs Zero de l’ETSEQ, a càrrec de la professora Marta Sales-Prado.

A banda del grau d’Enginyeria Física i Matemàtiques, també és novetat el primer Mínor en Emprenedoria Social i Objectius del Desenvolupament Sostenible, que aporta un títol addicional als estudiants de grau i de màster, i els forma per respondre a les problemàtiques socials, la sostenibilitat i el medi ambient, les qüestions de gènere i el benestar i la salut.

En el tercer any d’aplicació del Pla de Foment de Terceres Llengües, el Servei Lingüístic també recupera la presencialitat alhora que manté un grau important de virtualitat per facilitar l’accés, i ofereix com a novetat un curs de preparació per al nivell C1 Advanced. L’oferta completa dels cursos es pot consultar al web del Servei Lingüístic.

Estudiants al campus Sescelades.

Tots els i les estudiants tenen a disposició el Protocol de prevenció i actuació en l’àmbit de violències masclistes i contra LGTBI que afecta l’estudiantat de la Universitat, i poden accedir-hi en qualsevol moment a través dels punts liles que es troben als campus.

Els campus de la Universitat disposen de punts lila, a través dels quals es pot accedir a la Unitat d’Igualtat.

Als estudiants que aquests primers dies ja són als campus, s’hi afegiran properament els de grau admesos en la segona i tercera reassignació de juny i els que han fet la Selectivitat al setembre, així com també els estudiants de màster, ja que encara és obert el període de preinscripció, i els de doctor. El calendari de la matrícula de grau per als estudiants de nou accés es pot consultar a la pàgina web de l’automatrícula, mentre que el calendari de matrícula de màster es pot consultar a la pàgina web de la preinscripció de màster.

La Universitat posa a disposició dels nous estudiants una pàgina web (urv.cat/hola) on hi poden trobar la resposta als dubtes més freqüents: quin és el calendari acadèmic, on cal consultar l’horari de les assignatures, com accedir al campus virtual i quina oferta d’activitats culturals i d’oci hi ha, entre d’altres.