17/05/2017

Emprendre i innovar, un llibre per estimular noves iniciatives empresarials

La publicació de l'obra, impulsada per la URV, recull quinze experiències de la demarcació de Tarragona presentades al premi Emprèn de la Diputació

Fotografia de conjunt dels emprenedors que van assistir a l'acte.

Emprendre i Innovar (Publicacions URV, 2016) recull la notícia de quinze iniciatives innovadores presentades i algunes premiades a diferents edicions del Premi Emprèn de la Diputació de Tarragona. El llibre, que vol ser un testimoni d’agraïment a les persones emprenedores, posa de relleu el gran potencial que caracteritza els joves de l’entorn que han tirat endavant nous projectes. I ofereix contextualització i reflexió sobre la figura de la persona emprenedora, en la situació econòmica actual. L’autora del text és la periodista Núria Pérez i l’autor de les fotos, el fotoperiodista Xavi Jurio.

L’impuls a la publicació de l’obra es deu a la Càtedra per al Foment de la Innovació Empresarial de la URV, que ho ha fet amb el suport de la Diputació, per promoure la innovació i la competitivitat de les empreses de la demarcació del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre. L’impuls a l’emprenedoria i la innovació s’ha convertit en un dels reptes del país. Per això les institucions publiques treballen colze a colze per tal de crear un entorn adient per a l’aparició de noves iniciatives empresarials. Com diu Josep Poblet, president de l’ens provincial, en el pròleg del llibre, “la cultura emprenedora és una actitud que implica un posicionament personal i un capteniment professional”. Agustí Segarra, director de la Càtedra de la URV, també en el seu pròleg, recorda que encara “… molts dels entrebancs a l’hora de tirar endavant els negocis propis són compartits”.

Els reportatges als emprenedors que van posar en marxa els projectes seleccionats per al llibre es van fer els anys 2015 i 2016. El llibre en recull de ben variats, de diferents sectors econòmics, que van néixer a totes les comarques meridionals. Són: Ramats al bosc (recuperar el pasturatge per prevenir incendis), Cooperativa Les Atxes (utilització de la biomassa), Cubykayak (caiacs lleugers que es converteixen en una motxilla); Deltacleta (l’Ebre en bicicleta), AulaSofia (aprendre matemàtiques jugant i experimentant) i Funeconca (serveis funeraris econòmics i de proximitat); Filmsnòmades (productora audiovisual de continguts culturals), Celler La Placeta (vi de vinyes velles, artesanal i ecològic) i La Casa del Castell (hotelet eficient amb encant); Cereria ntiga Casa Corderet (un negoci a l’antiga però modernitzat), Chess Live (portal d’escacs) i Citysens (Jardins domèstics intel·ligents); Petits Enginyers (divulgació de ciència i tecnologia), Tarragona Hostel i ViOrigen (descobriment de la Terra Alta a partir dels vins).

D’esquerra a dreta Xavi Jurio, Núria Pérez, Adrián Garcés i Ferran Folch, en la presentació.
Presentació a la Facultat d’Economia i Empresa

La presentació de l’obra va tenir lloc el dimarts 16 de maig a la tarda, a la Facultat d’Economia i Empresa, davant dels emprenedors retratats al llibre i els estudiants del centre. El degà Antoni Terceño i Agustí Segarra, director de la Càtedra, van presentar l’acte, en el qual van intervenir els autors del text i les fotografies i els representants de dos projectes: Adrián Garcés, cofundador de Petits Enginyers, i Ferran Folch, de Deltacleta.

Emprendre i innovar

Càtedra per al Foment de la Innovació Empresarial