29/03/2017

Empreses i candidats es troben al Fòrum de l’Ocupació del campus Bellissens

Divuit empreses, més que en les darreres edicions, han participat del primer dels tres fòrums d'enguany que ha tingut lloc a la Facultat d'Economia i Empresa

Divuit empreses, quatre de les quals s’estrenen enguany, han participat aquest dimecres al Fòrum de l’Ocupació del campus Bellissens, una cita imprescindible per alumnes i exalumnes de la Universitat que volen trobar oportunitats laborals. Durant tot el matí centenars de joves s’han aproximat als estands per demanar informació o bé per deixar ja el currículum i optar a un dels llocs de treball que s’ofereixen. Els ensenyaments amb un perfil de gestió i administració -ciències econòmiques i empresarials, ciències jurídiques i turisme- són els que desperten especial interès per a aquestes empreses, però no només aquests, es busquen perfils molt variats per ocupar llocs de treball temporals en alguns casos, i amb opció de quedar-se en d’altres.

Una de les que enguany s’estrena és Intercruises una empresa que respon a les necessitats dels creuers, fa d’enllaç entre els vaixells i la costa i dóna resposta a les necessitats dels creueristes, dels vaixells i de la tripulació. Així, aquest any l’empresa participa al Fòrum per buscar personal que faci atenció als passatgers que arribaran al Port de Tarragona des del mes de juny fins a l’octubre. Necessiten entre 35 i 40 persones amb bon coneixement d’anglès, amb capacitats i aptituds per atendre el públic i amb disponibilitat per treballar els caps de setmana. Això és el que, des d’aquest estand, els han explicat als interessats en aquesta empresa que es comença a implantar fort a les comarques de Tarragona, després de consolidar-se ja al port barceloní.

Per segon any consecutiu ha repetit la seva presència al Fòrum de Bellissens l’Escola Innova, una escola de formació d’idiomes que atén tant les necessitats de particulars, com les de les empreses. Marta Paniagua, la responsable de l’empresa, assegura que la participació al Fòrum és una experiència “gratificant” ja que els permet compartir amb altres empreses les situacions de reclutament de professionals amb les que es troben i també apropar-se a un perfil de persones que poden acabar sent futurs treballadors de l’empresa. De totes maneres, destaca que els estudiants “sembla, en la seva majoria, que no són conscients que el procés de selecció comença aquí, que això ja és un apropament a l’empresa” i assegura que és des del mateix estand, on tant ella com la cap de Recursos Humans, Stephanie Cardianel, fan aquest primer procés de selecció ja tenen en compte quina és la seva actitud, el seu entusiasme, si estan informats: “el procés de selecció és constant” apunta. Els calen professors però no només, ja que les empreses amb les quals treballen tenen necessitats de perfils molt variats, “i nosaltres els els podem oferir”. Per això obren les portes a professionals de diferents àmbits.

I al Fòrum hi ha també qui repeteix des del primer any. Un dels que no ha fallat mai és l’estand de Port Aventura, que enguany continua buscant assistents, tant per a la restauració com per a les atraccions del parc. Efren Bolivar, que fa les seves pràctiques al departament de Relacions Públiques del parc, assenyala que molts estudiants ja deixen el seu currículum a l’estand. Per aquest any, necessiten ja incorporar personal a partir del proper 7 d’abril, el dia de la reobertura del parc que coincideix a més amb la inauguració de Ferrari Land.

També hi és present des de l’inici del Fòrum la companyia Basf. A l’estand ofereixen informació als estudiants que estan interessats a fer les pràctiques a l’estiu -del 26 de juny al 31 d’agost- en diferents àrees de l’empresa i també s’ofereix informació sobre les beques de col·laboració, amb contractes per a 9 mesos, així com de la possibilitat de fer estades laborals a Berlín. Iolanda Banús, que treballa a Recursos Humans de la companyia i és la responsable de les pràctiques, explica que la planta de Tarragona acull a més de 200 estudiants cada any i que alguns d’aquests es queden després treballant a l’empresa.

A banda de la informació dels mateixos estands, a través de les 18 empreses, s’han fet també quatre sessions paral·leles que han tractat sobre dinàmiques de grup pels processos de selecció, sobre com superar entrevistes en anglès, la creació de llocs de treball i una reunió informativa sobre les pràctiques externes de la Facultat d’Economia i Empresa.

Enguany el Fòrum ha tingut lloc aquest dimecres al matí i al campus Bellissens  les properes edicions seran el 26 d’abril al campus Sescelades (Tarragona) i l’11 de maig al campus Terres de l’Ebre, a Tortosa. Aquesta fira d’empreses i entitats és d’accés lliure està organitzada per l’Oficina d’Orientació Universitària de la URV.