09/05/2018 Entrevista

Ada Vernet, estudiant del Màster en Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera

“Les pràctiques internacionals m’han encaminat a perseguir el meu futur en la ciència”

Ada Vernet al laboratori del grup de recerca The Green Chemistry Lab, a la Northeastern University de Boston, als Estats Units.

Ada Vernet va cursar el grau en Química a la URV i actualment està fent el Màster en Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera. El programa de mobilitat internacional MOU li ha permès fer un període d’estudis en una universitat de fora de l’Espai Europeu d’Educació Superior, la Northeastern University, a Boston, Estats Units. Més concretament, l’han acollida al grup de recerca “The Green Chemistry Lab”, del departament d’Enginyeria Química de la universitat americana, per fer-hi la recerca per al treball de fi de màster.

En què consisteix la teva tasca a la Northeastern University?

Donat que el màster que faig a la URV està enfocat a la nanociència, en aquest moment estic treballant en projectes de recerca relacionats amb la nanomedicina, que és una ciència que combina la medicina i la nanotecnologia, materials que, a petita escala, mostren propietats diferents de les habituals. Principalment tracto, des d’un punt de vista eco-friendly, la producció de nous materials anomenats nanopartícules, treballant amb productes naturals com el midó o el xili de Jalapa. També treballo en un projecte relacionat amb una malaltia genètica rara, la telangièctasis hemorràgica hereditària (HHT), de la qual estem intentant revertir alguns dels seus efectes.

Com vas conèixer l’oportunitat de fer una estada als Estats Units?

Quan havia de decidir quin màster fer, vaig parlar amb el coordinador del Màster en Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera, en Jordi Riu, perquè m’informés del tema, i em va explicar la possibilitat de realitzar el meu treball de fi de màster a Boston. També vaig llegir-ne informació a la pàgina web del màster.

Investigo la producció de nanopartícules amb productes naturals com el midó

Què destacaries de la teva estada?

Sense cap dubte el més destacable són les oportunitats que t’ofereix marxar a una altra universitat: conèixer diferents temes d’investigació i les possibilitats de treball que s’ofereixen fora. Tot i que al principi tot sembla molt complicat perquè estàs en un altre país lluny de casa, l’acollida ha estat molt positiva, els companys del laboratori, alguns antics alumnes de la URV, són molt amables i ho fan tot més fàcil. Això t’anima a seguir endavant. A més a més, conèixer noves persones, diferents cultures i nous llocs t’obre la ment. L’experiència és indubtablement única!

Com contribuiran en la teva carrera les pràctiques internacionals?

Aquestes pràctiques m’han donat l’oportunitat d’estudiar i desenvolupar la meva carrera científica en una universitat de renom americana. D’una altra manera hagués estat molt complicat accedir-hi. M’han donat una visió sobre els temes que realment m’interessen i em motiven i que podré seguir aplicant per seguir amb la meva formació acadèmica. Es podria dir que m’han encaminat a perseguir el meu futur en la ciència.

Aleshores quins són els teus plans de futur?

Estic treballant en la sol·licitud per fer el doctorat al Departament d’Enginyeria Química de la Northeastern University, ja que gràcies a aquesta estada m’han ofert la possibilitat de fer-hi el doctorat. Espero entrar al programa durant el setembre de 2018 i començar el doctorat, que durarà aproximadament quatre anys.