18/12/2020

Es presenta la primera tesi del programa “Talent-Salut” que combina l’assistència en hospitals amb el doctorat

Alba Valiente, psiquiatra i investigadora de l’Hospital Universitari Institut Pere Mata ha estat beneficiària d’un ajut per la recerca emmarcat en aquest programa que impulsa la URV, l'IISPV i quatre centres hospitalaris de la demarcació, amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona

Atraure i retenir talent de professionals de la salut al territori i oferir-los formació avançada. Aquest és l’objectiu de “Talent-Salut”, un programa que impulsa la URV amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona, l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV) i quatre centres hospitalaris de la demarcació. Són persones que han fet la residència de metge, farmacèutic o biòleg i personal d’infermeria, que han signat un contracte que els permet dedicar mitja jornada a l’assistència sanitària i l’altra mitja a la recerca a través d’un programa de doctorat de la Universitat.

Es tracta d’una manera d’incentivar les competències de futurs doctors en ciències de la salut perquè repercuteixin sobre les persones que viuen al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre i, a la vegada, pretén retenir el seu talent a l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona, l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, l’Hospital Universitari Institut Pere Mata i l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus.

En total, s’han contractat 5 professionals de la salut a través d’una convocatòria pública. Desenvolupen un projecte de recerca en col·laboració amb el centre hospitalari i alineat amb les àrees estratègiques de la URV i l’IISPV. Així, el programa Talent-Salut respon a l’aliança estratègica entre la Diputació de Tarragona i la URV per tal de reorientar el sistema productiu basant-lo en la societat del coneixement com a instrument de millora i modernització de les comarques del sud de Catalunya.

Aquest programa pretén oferir una sortida enfocada a la recerca i la docència universitària als residents que acaben la seva formació especialitzada a diferents centres hospitalaris de la demarcació. Ara dona els seus primers fruits amb la lectura de la tesis doctoral de l’Alba Valiente, psiquiatra i investigadora de l’Hospital Universitari Institut Pere Mata (HUIPM), ella és beneficiària d’un ajut per la recerca emmarcat en aquest programa. La tesi porta per títol “Anàlisi de la funció mitocondrial en trastorns del neurodesenvolupament” i ha estat dirigida per Lourdes Martorell i co-dirigida per Yolanda Alonso, investigadores del Grup de recerca en Genètica i Ambient en Psiquiatria (GAP) de l’IPM-IISPV.

La presentació de la tesi doctoral ha tingut lloc aquest divendres a l’Auditori de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus.