20/11/2015

La Facultat d’Enologia inaugura el curs 2015-16 i presenta els nous vins

Eugenio Pomarici, professor associat de l'Università degli studi di Padova, ha pronunciat la lliçó inaugural del curs acadèmic de la Facultat d'Enologia de la URV que s'ha fet aquest dijous, 19 de novembre al campus Sescelades. Coincidint amb l'acte inaugural s'han presentat els nous vins i s'ha fet un reconeixement al professor Joan Rabadà per la seva trajectòria a la facultat

D'esquerra a dreta, el conferenciant Eugenio Pomarici i el degà de la Facultat, Joan Miquel Canals.

El cas del vi prosseco des de la perspectiva de territori, de producte i de mercat ha estat el tema que ha triat el professor Eugenio Pomarici per centrar la conferència inaugural del curs 2015-2016 de la Facultat d’Enologia de la URV. Pomarici és professor associat de l’Università degli studi di Padova (Itàlia) i membre del Centre de Recerca Interdepartamental en Viticultura i Enologia (CIRVE). Durant l’acte també s’ha fet un reconeixement al professor associat Joan Rabadà, per la seva trajectòria a la Facultat.

Coincidint amb la inauguració de curs, Facultat d’Enologia ha presentat els seus nous vins: Negre Criança, Blanc Aromàtic i Blanc Jove, que s’han elaborat al celler experimental de la URV Mas dels Frares. Els vins del 2015 són de millor qualitat que els del 2014.

Tres ampolles de vi de la URV
Blanc Aromàtic 2015, Blanc Jove 2015 i Negre Criança 2012, els nous vins de la URV.

El Negre Criança 2012 té un cupatge de 50% de Cabernet, 45% de Merlot i  5% d’Ull de llebre. Aquest vi té una criança d’un any en bótes noves de roure francès i americà. Té una bona intensitat de color, amb aromes ben conjugades de fruita i la vainilla i espècies procedents de la fusta. En boca és un vi de bona estructura i amb un final persistent. El Blanc Aromàtic 2015 s’elabora amb un 80% de Moscatell, un 10% de Chardonnay i un 10% de Macabeu. Es tracta d’un vi amb molt bona transparència, on predominen les aromes de caràcter floral rosa i gessamí.  En boca es presenta amb un bon atac i retronasal amb records de cítrics. Finalment, el Blanc Jove 2015 està elaborat a partir de 70% de Chardonnay i 30% de Sauvignon Blanc. És un vi de color groc amb matisos verdosos, on predominen les aromes varietals, sobretot les afruitades de pinya, mango i cítrics, presentant en boca una bona acidesa que el fa fresc i viu.

A banda del seu ús per a la docència, els vins que s’elaboren al celler experimental Mas dels Frares es poden adquirir  al propi celler, a la carretera Reus-Constantí Km 2, o als establiments que Vins i Licors Jové té al carrer Major i a l’Avinguda Catalunya, de Tarragona.