14/02/2018

L’estudiant Antonio de la Torre guanya una competició sobre casos empresarials

KPMG International Case Competition tracta que els equips universitaris posin en joc la seva capacitat d'anàlisi i creativitat

Antonio de la Torre davant de la Facultat d'Economia i Empresa, al campus Bellissens.

“Tenir una idea del que em puc trobar al món laboral”. Aquest era l’objectiu d’Antonio de la Torre, estudiant del grau d’ADE a la URV, quan va decidir apuntar-se a la competició d’equips universitaris KPMG International Case Competition en què els concursants posen en joc les seves habilitats d’estratègia i visió de negoci en la resolució d’un cas empresarial. El passat dijous 8 de febrer, l’estudiant va vèncer a la final catalana de la competició organitzada per l’empresa consultora KPMG, formant equip amb tres companys d’ESADE Business School, la qual cosa els dóna accés a la final estatal que es farà a Madrid del 21 al 23 de febrer.

L’equip d’Antonio de la Torre va competir contra cinc formacions d’estudiants en la resolució d’un cas en què es podria trobar a l’auditoria, el sector en el qual té clar que vol treballar quan acabi el grau. “Havíem de posar-nos en la pell d’auditors que tenen com a client un parc temàtic de Dubai que es troba amb un 30% de les infraestructures construïdes amb material defectuós”. Durant l’eliminatòria van preparar la solució per al cas, que havia de ser “innovadora però factible” i van defensar-la en anglès davant d’un jurat.

Per resoldre la situació que el concurs planteja als equips universitaris, els alumnes han de posar en joc la seva capacitat d’anàlisi, habilitats comunicatives, treball en equip i creativitat. Els membres del jurat van considerar que la solució plantejada per l’equip de la URV i ESADE era la més pertinent i això els ha donat el bitllet a l’eliminatòria de Madrid, on competiran contra sis altres equips. El vencedor serà a la final de Kuala Lumpur.