28/02/2022

L’estudiant d’Economia, Sara Filló, rep una beca de l’Institut Tecnològic de Massachussets

Cursarà un programa a distància del MIT sobre l’aprenentatge automàtic dels ordinadors

Sara Filló, estudiant del grau en Economia de la Facultat d'Economia i Empresa de la URV.

Sara Filló Pujol, estudiant del grau en Economia de la URV, ha estat seleccionada per cursar un programa especialitzat en intel·ligència artificial i l’anàlisi de dades de l’Institut Tecnològic de Massachussets (MIT). Es tracta d’un programa online sobre l’aprenentatge automàtic dels ordinadors, una disciplina del camp de la  intel·ligència artificial que, mitjançant algoritmes, permet als ordinadors identificar patrons i elaborar prediccions.

L’estudiant de la Facultat d’Economia i Empresa rebrà una de les 400 beques que ofereix el Banc Santander i el MIT Professional Education per aprofundir en el coneixement i l’ús de les eines tecnològiques innovadores emergents més demandades en les empreses.

El projecte està enfocat d’una manera totalment pràctica, amb casos pràctics i debats guiats. La matèria està dividida en quatre blocs: introducció al món de l’anàlisi de dades, com fer prediccions, com prendre decisions a partir de les prediccions i, finalment, com analitzar els resultats per treure’n conclusions. La beca té una durada de dos mesos, en els quals s’espera un rendiment de 64 hores, i cobreix la matrícula del curs. També ofereix un professor d’acompanyament durant tot el programa i permet l’accés a esdeveniments globals del treball en xarxa.

“Vaig sol·licitar la beca pel meu interès per les noves tecnologies, les matemàtiques i la ciència en general”, explica Filló. També li agrada l’econometria, una assignatura que manté un estret vincle amb el programa, té interès per mantenir-se actualitzada davant la constant d’avenços tècnics. A més a més, preveu cursar un màster sobre business analytics amb la voluntat de seguir formant-se, en aquest cas de la mà d’una de les universitats més prestigioses del món en aquest camp.

El procés de selecció va durar quatre mesos i constava de dues fases. En la primera, es van avaluar les competències i els coneixements de cada candidat. Un cop acabada l’etapa inicial, els resultats van ser analitzats pel MIT. Aleshores, els estudiants amb millor rendiment eren convidats a participar en la segona fase del procés de selecció, en la qual es va avaluar el currículum i la motivació.