05/05/2020

Estudiants de la URV dissenyen tres campanyes per combatre les addiccions

És part d'un dels cursos de promoció d'hàbits saludables que organitza Esports URV: "Salut, drogues i sexualitat saludable"

Imatge d'una campanya dels estudiants de la URV sobre els riscs associats al consum d'alcohol.

Esports URV fomenta la pràctica d’un estil de vida saludable entre la comunitat universitària, per això organitza formacions sobre l’esport, l’activitat física i la salut, com la que es va fer els primers mesos d’enguany sobre salut, drogues i sexualitat saludable. Les pràctiques presencials del curs, que havien de fer-se en l’àmbit de la promoció de la salut en l’oci nocturn, s’han hagut de reconvertir, i els estudiants han dissenyat i llençat tres campanyes de sensibilització per al públic universitari que tenen per objectiu combatre les addiccions.

Les estudiants del grau de Pedagogia Sandra Miralles, Dakota Serrano, Nadia Nieto i Ester Capdevila han creat la campanya “Què en saps del cànnabis?”. Es vehicula a través d’una pàgina web amb diferents jocs que pretenen conscienciar sobre els efectes negatius del consum de cànnabis.

Les estudiants del grau d’Educació Social Georgina Albesa, Cristina Corbella, Pau Dellà i Mireia Musté han creat la campanya “Posa’t a prova! Participa i desmunta els mites sobre les drogues i la sexualitat” i consisteix en una enquesta amb preguntes sobre la reducció de riscos en el consum de drogues i la promoció de una sexualitat saludable.

Les estudiants Verónica Melero i Thays Milena Fernández, del grau d’Infermeria; Carla Viladot, del grau de Psicologia; Antonio Miguel Narváez, del grau d’Enginyeria Química, i Elisabeth Ollé, del grau de Llengua i Literatura Catalanes, han creat la campanya “Establece el ritmo tú mism@. Durante la cuarentena bebe de forma responsable” sobre el consum d’alcohol durant el confinament. Informen dels riscos associats a l’alcohol i les seves formes de consum amb un quadríptic digital.

La formació que reben aquests estudiants amb els formadors del programa En Plenes Facultats, un projecte de prevenció en conductes de risc relacionades amb el consum de drogues i la sexualitat en població universitària, els capacita com a agents de salut a l’entorn universitari.