19/05/2016

Estudiants de la URV participaran en la final europea de la competició d’emprenedoria social

Gisela Cost, Manuel Gros –estudiants del Màster en Emprenedoria i Innovació- i Lucas Amat, estudiant del grau d’Administració i Direcció d'Empreses, han estat els guanyadors de la fase estatal de la competició d’emprenedoria i innovació social. La competició forma part del projecte europeu International Social Innovation Competition for Students and Adult Learners, en què hi participa el grup de recerca Factor Humà, Organitzacions i Mercats. La final es farà el proper agost a Hongria

D'esquerra a dreta: Gisela Costa, Lucas Amat i Manuel Gros, els dos últims representants d'un equip que està format per dos membres.

Tres projectes -dos dels quals formats per grups de dues persones- dissenyats per estudiants de la URV han estat els guanyadors de la fase estatal de la competició d’emprenedoria e innovació social (I-SICS). Aquest dimecres s’han lliurat els premis a la Facultat d’Economia i Empresa en un acte durant el qual, els vuit equips que van passar a la fase final han hagut de defensar els seus projectes en públic, davant del jurat de la competició.

Els membres del tribunal, entre els quals hi ha acadèmics de la URV i  professionals del sector social, han escollit els tres millors projectes que viatjaran aquest estiu a Hongria (Llac Balaton) per tal de rebre assessorament per desenvolupar més els seus projectes i participar a la final de la competició, en la qual hi prendran part representants dels cinc països que formen part del projecte europeu (Bèlgica, Hongria, Eslovàquia, Croàcia i Espanya).

Després d’avaluar les propostes presentades, els guanyadors han estat: Gisela Costa, estudiant del Màster en Emprenedoria i Innovació de la URV, pel projecte “Incluser” una proposta de creació d’una empresa social dedicada a la prestació de serveis de càtering de petit format, i que persegueix l’objectiu de generar ocupació i donar visibilitat a les persones amb discapacitat intel·lectual; Lucas Amat, estudiant del grau d’Administració i Direcció d’Empreses, amb el projecte “Apadrina un muro”, una organització social que fomenta l’art urbà amb murals a la via pública i que es presenta per donar servei a ajuntaments, a artistes i a la ciutadania. Manuel Gros, també estudiant del Màster en Emprenedoria i Innovació, amb el projecte “StrateDo”, que desenvolupa una aplicació que permet que les empreses petites i microempreses puguin accedir als servis de assessorament de màrqueting en línia. Amat i Gros han presentat el projecte en equip, acompanyats d’Isaac Soler i Denise Camou, respectivament.

Els tres projectes millor avaluats en aquesta fase passen a la competició internacional, i guanyen un viatge al llac Balaton d’Hongria el proper mes d’agost, on es celebrarà aquesta competició internacional. El jurat ha estat integrat per Gerard Ryan i Dolors Setó, del Departament de Gestió d’Empreses,  Lluís Carreras, del Departament d’Economia, Mariona Mateu, cap de la secció d’Economia Cooperativa i Treball Autònom de Tarragona, Laura Latorre, representant de Creu Roja Tarragona i Marcel Abbad, de Macs Consultoria Social.

Mireia Valverde, del grup de recerca Factor Humà, Organitzacions i Mercats, llegint el veredicte de la competició acompanyada dels membres del jurat: Gerard Ryan, del mateix grup de recerca, Dolors Setó, del grup de recerca RESET en responsabilitat social Lluís Carreras, URV Mariona Mateu, Serveis Territorials Economia social i cooperativa Tarragona Laura Latorre, Creu Roja Tarragona Marcel Abbad, MACS Consultoría Social
Mireia Valverde, del grup de recerca Factor Humà, Organitzacions i Mercats, llegint el veredicte de la competició acompanyada dels membres del jurat.

La competició d’emprenedoria i innovació social és part del projecte oficial de la Unió Europea ISICS (International Social Innovation Competition for Students and Adult Learners) El projecte es realitza simultàniament a cinc països de la Unió Europea en els quals hi ha una universitat encarregada de portar a terme les fases estatals del projecte, per tal que les iniciatives dels participants estiguin arrelades a un territori. En el cas de la URV, sòcia del projecte, el grup que hi forma part és el FHOM (Factor Humà, Organitzacions i Mercats) del Departament de Gestió d’Empreses, que està al davant d’aquest projecte a nivell estatal.

Des de la Universitat s’ha realitzat la formació dels participants en el concurs, un procés durant el que hi van prendre part una trentena de participants, que han desenvolupat les seves idees d’emprenedoria i innovació social i han après a com materialitzar-les en un projecte convincent i tècnicament solvent.

Jordi Gusi, soci fundador de Tandem Social.

Durant la jornada d’aquest dimecres Jordi Gusi, soci fundador de Tandem Social, -una consultoria per a projectes i empreses socials que tinguin com a objectiu la transformació i l’impacte social, l’equitat col·lectiva o la sostenibilitat mediambiental-  ha impartit una ponència sobre “Les claus d’èxit dels projectes d’emprenedoria social”.

1. J |

Que té de empresa social StrateDo?