21/07/2015

Estudiants internacionals, aquest juliol a la URV amb programes Study Abroad

Enguany tenen lloc tres Study Abroad al mes de juliol. Professors nord-americans fan un curs d'estiu d'ensenyament d'espanyol al campus Catalunya, i estudiants de Northeastern University of Boston segueixen un curs d'Enginyeria Química al CTTI i visiten empreses químiques. Estudiants de la Universitat del Caire i de la Universitat Britànica d'Egipte han iniciat el dilluns, 20 de juliol dos cursos, d' Enginyeria i d'Enginyeria Química

Els estudiants d'Egipte, moments abans d'iniciar els cursos.

Els últims en arribar han estat els estudiants procedents d’Egipte. Aquest programa Study Abroad ha començat el dilluns, 20 de juliol, i s’ha organitzat, per tercer cop entre la Universitat del Caire i la URV. Els 26 joves, que procedeixen d’aquesta universitat i de la Universitat Britànica d’Egipte, s’han distribuït en dos cursos diferents: Power Electronics for Renewable Energy Systems and Electrical Vehicles, del 20 de juliol al 7 d’agost, el responsable del qual és el professor i director de l’ETSE Domènec Puig, i: Advanced Process Simulation and Control del 20 al 31 de juliol, dirigit pel professor de l’ETSEQ Allan Mackie. S’ha desplaçat amb els estudiants egipcis el professor Hana Kirolous. Els cursos i visites tècniques són al matí, i a la tarda fan un curs d’introducció a l’espanyol. En el programa lúdic estan previstes la visita a la Tarragona romana i al Reus modernista.

El mateix dilluns, 20 de juliol han assistit a un acte de benvinguda, a la Sala de Graus de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), amb la vicerectora d’Internacionalització Mar Gutiérrez-Colon; la directora del Centre de Formació Permanent de la Fundació URV Charo Romano; i els professors de la URV Domènech Puig i Allan Mackie, en presència de la professora Fatma Ashour, cap del Departament d’Enginyeria Química de la Universitat del Caire.

Els professors americans, durant una visita cultural.
Professors nord-americans d’espanyol, durant una visita cultural.

Un altre programa Study Abroad és el Curso de Verano en España para profesionales de la educación norteamericanos es fa a la URV del 9 al 31 de juliol, al campus Catalunya. S’ha organitzat en col·laboració entre la Conselleria d’Educació de l’Ambaixada de Espanya als EUA i el Centre d’Estudis Hispànics (CEH) de la URV. Són professors d’espanyol americans que venen a fer un programa especialitzat en ensenyament d’espanyol organitzat, en dos blocs temàtics: el primer, Ensenyament d’espanyol com a llengua estrangera (E/LE) a través de les relacions culturals entre l’Estat i els Estats Units: Interculturalitat en literatura, història, art, cinema i negocis; i el segon: Les TIC aplicades a l’ensenyament i aprenentatge de la llengua i la cultura espanyoles. Les classes es fan de 9,30 h. a 14 h. al campus Catalunya, i hi ha activitats culturals els dissabtes. Dirigeix el programa Esther Forgas, directora del CEH, i imparteix les classes professorat de la URV. Teniu el programa aquí

El tercer programa Study Abroad és Process Safety and Chemical Engineering Abroad, que segueixen una vintena d’alumnes de Northeastern University (Boston, EUA)) del 6 al 31 de juliol. A les instal·lacions del Centre de Transferència de Tecnologia i Innovació (CTTi) de la Fundació URV, al campus Sescelades, assisteixen a les classes del professor de la seva universitat, Ron Willey, de dilluns a divendres, i fan visites tècniques a empreses, organitzades per la professora de la URV Magda Constantí, de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ). Ja han vist les instal·lacions de BASF i Repsol i visitaran Dow Chemical Ibèrica. Els dissabtes els dediquen a activitats culturals i lúdiques.

Tots els alumnes s’allotgen a la Residència Sant Jordi de la ciutat. El Centre de Formació Permanent de la Fundació URV s’encarrega de l’atenció i la gestió de la seva estada.

Amb els programes Study Abroad, “estudiar a fora”, estudiants estrangers fan estades per un període curt de temps a la Universitat. Així s’impulsa la internacionalitat a casa, s’incrementen les col•laboracions amb universitats estrangeres i augmenta la projecció internacional i la visibilitat de la URV.