05/10/2022

Estudien els efectes beneficiosos d’un oli d’oliva ric en compostos fenòlics i d’un prebiòtic per la sarcopènia

L’estudi, impulsat pel grup de Recerca Nutrició Funcional, Oxidació i Malalties Cardiovasculars (NFOC-Salut) de la URV, analitzarà si el consum d’oli d’oliva ric en compostos fenòlics o bé la combinació amb un prebiòtic poden aportar beneficis a les persones que tenen pèrdua de força i/o de massa muscular

Foto: stockvault.net

L’estudi FOOP-Sarc consisteix en saber quins efectes té sobre la sarcopènia el consum d’oli d’oliva -normal o ric en compostos fenòlics-, un prebiòtic a base d’un tipus de fibra alimentària (o un placebo) i el seguiment d’unes recomanacions nutricionals i d’activitat física durant tres mesos. Posteriorment, als sis  mesos, es realitzarà de nou una visita de control per avaluar si els beneficis obtinguts perduren o no en el temps. D’aquesta manera el grup de recerca podrà conèixer quins  beneficis s’obtenen de l’oli ric en compostos fenòlics, de la combinació de l’oli ric i el prebiòtic

Per realitzar aquest estudi, el grup ha llançat una crida per trobar 135 voluntaris i voluntàries d’entre 60 i 74 anys que tinguin dificultat per pujar o baixar escales, poca força, els costi caminar a velocitat ràpida, sentin debilitat a les cames, hagin patit alguna caiguda o els hagin diagnosticat prèviament de sarcopènia. Per participar en l’estudi FOOP-Sarc, els voluntaris hauran de fer una visita per comprovar que tenen sarcopènia i que són candidats a participar en la investigació.

Una singularitat d’aquest estudi és que els voluntaris participaran en la creació del material pel seguiment de les recomanacions nutricionals i d’activitat física de l’estudi (procés de cocreació), per tal d’aconseguir una millor adherència a la intervenció nutricional i d’activitat física.

L’estudi es porta a terme a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat Rovira i Virgili (URV), al carrer de Sant Llorenç de Reus, i al Centre MQ de Reus que es troba al costat de la facultat, al carrer del Vapor Nou (a l’antic Hospital de Reus).

Més informació i contacte en aquest enllaç.