10/04/2024

Els estudis d’Infermeria a Vilafranca es mantenen a la seu actual amb l’ampliació dels espais

L'adaptació de l'Antiga Estació Enològica i part de l'edifici adjacent permetrà impartir el tercer i quart curs a partir del 2024-25 a l'espera d'una ubicació definitiva

Laboratori del grau en Infermeria a la seu de Vilafranca del Penedès.

El grau en Infermeria de la URV que s’imparteix a la seu de Vilafranca del Penedès des del curs 2022-23 continuarà el curs vinent al mateix recinte, l’Antiga Estació Enològica, i a l’edifici adjacent, conegut com “Cal Gallina”. L’espai actual s’ampliarà per albergar-hi el tercer i quart curs dels estudi, a més de primer i segon, que ja es fan actualment. Així, l’Ajuntament de Vilafranca cedeix a la URV espais addicionals per ubicar-hi les noves aules, els despatxos i l’office per als estudiants i es produeix un canvi en l’ús dels espais actuals.

L’Ajuntament serà la institució encarregada d’adequar l’extensió de l’edifici per als nous usos, així com també mantindrà els compromisos previstos en la primera fase del desplegament dels estudis en relació als costos de manteniment i taxes de l’Antiga Estació Enològica i Cal Gallina.

D’aquesta manera tots els cursos del grau en Infermeria de la URV a Vilafranca del Penedès es podran fer al mateix recinte a l’espera de la seu definitiva.

La col·laboració de les dues institucions també permet garantir un horari continuat de matí i tarda del Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació de la URV (CRAI), ubicat a la planta baixa de l’Estació Enològica, tant per a l’estudiantat del grau en Infermeria com també per als estudiants de Batxillerat i cicles formatius de grau superior.

L’ensenyament d’Infermeria a la seu de Vilafranca del Pendès va començar el curs 2022-23 amb 40 places de nou accés. Actualment són 78 els estudiants que hi fan els estudis, i quaranta més començaran el curs vinent. A més de la seu de Vilafranca del Penedès, la Facultat d’Infermeria de la URV ofereix aquest grau a la seu del Baix Penedès (El Vendrell), al campus Catalunya (Tarragona) i al Campus Terres de l’Ebre (Tortosa), amb un total de 915 estudiants de grau.

Ara fa dos anys, el nombre de places públiques d’accés al grau en Infermeria va incrementar per donar resposta a les necessitats del sistema de salut de Catalunya. Els estudis d’Infermeria a les quatre seus de la URV on s’imparteixen estan entre els deu ensenyaments amb la nota de tall més alta, i el grau a Tarragona i a Tortosa també figura en el top deu dels estudis amb més sol·licituds en primera preferència a la URV.

Infermeria de la URV està en la tercera posició de l’Estat i en la posició 101-150 mundial segons el QS World University Rankings by Subject, que s’ha fet públic avui, i també figura en la posició 201-300 del Global Ranking of Academic Subjects 2023.