29/04/2022

Èxit de participació a la LletraFest, la festa major de la Facultat de Lletres

El concert de Buhos posa el punt i final a quatre dies d'actes que han aplegat la comunitat universitària per celebrar els 50 anys de Lletres a Tarragona

Concert de Buhos al LletraFest.

La commemoració del 50è aniversari de la recuperació dels estudis de Lletres a Tarragona ha arribat al seu punt àlgid aquesta setmana amb quatre dies de celebracions i diversió, que han organitzat la Facultat de Lletres i el col·lectiu d’estudiants Alma Mater. Del 25 al 28 d’abril han tingut lloc actes populars, de divulgació científica i de posada en valor del que ofereix la Facultat als estudiants. La festa va finalitzar ahir al vespre amb l’actuació dels Pataquers, una ruta literària i una ruta pel patrimoni romà i un concert final que va aplegar estudiants, professorat i personal al Camp de Mart sota l’escenari de Buhos, els Amics de Manel i Dj Luna i DJ Lupe.

La benvinguda i el pregó de la festa major es va realitzar el dilluns 25 a càrrec de la degana de Lletres Iolanda Tortajada, la degana de Química, facultat que també celebra 50 anys, Yolanda Cesteros, i l’estudiant Verónica Povedano, del col·lectiu cultural Alma Mater. Povedano va ressaltar en el seu discurs que els estudiants “hem de defensar tot allò que ens ompli el cor i ens faci créixer com a persones”.

En aquest acte es va fer el lliurament de premis del concurs de disseny de punts de llibre als estudiants David Fernández González, la Paula Pinar Bonillo, Laura Marín Román i Júlia Oliva Pacheco i Abril Segura Casas. També es van conèixer els guanyadors i guanyadores del concurs de microrelats de Twitter “Lletres amb molta química”: en primer lloc, Abril Milà Pasano, estudiant del Grau en Química; en segon lloc, Marina Hernández Carrasco, estudiant del Grau de Química en anglès, i en tercer lloc, Sergi Aliagas Llurba, estudiant del grau en Història. El premi del públic se l’ha emportat Adrián Alles Leal, estudiant del Programa de Doctorat en Nanociències.

Perla Seguro cantant
L’actuació de l’estudiant Perla Seguro davant de Yolanda Cesteros, Iolanda Tortajada i Verónica Povedano.

El tret de sortida de la LletraFest va comptar amb les actuacions musicals de la Perla Seguro i amb la intervenció del professor del Departament de Filologia Catalana, Pere Navarro, que va explicar les anècdotes i records d’estudiants i docents de la Universitat.

Els estudiants creadors de projectes audiovisuals van ser protagonistes de la tarda del dimarts 26, amb la projecció dels treballs que han estat seleccionats o premiats en festivals de cinema nacionals i internacionals realitzats per 18 exestudiants de la Facultat de Lletres. Entre els treballs audiovisuals destaca el curtmetratge Tótem Loba, que ha estat guardonat amb un Goya al Millor Curtmetratge de Ficció 2022 on l’alumni Lorena Pagès del Grau en Comunicació Audiovisual n’és la directora de fotografia.

Monòleg d’Albert Pagà, influencer deltebrenc i estudiant del Grau de Comunicació Audiovisual.

El jove influencer deltebrenc i estudiant del Grau en Comunicació Audiovisual, Albert Pagà, va animar la festa i el campus amb un monòleg en què va fer bromes del municipi de Tortosa, de la mateixa Universitat i fins i tot, dels Estats Units i dels Oscars. El monòleg va donar pas al vermut per a tota la comunitat universitària, en un dia dissenyat per al retrobament.

Vermut a la Facultat de Lletres
Vermut a la Facultat de Lletres.

Per la tarda, es va realitzar el cercle de lectura “Entre birres i llibres” dedicada a comentar 1984 de George Orwell i un bingo amb premis, que va tenir una calorosa acollida a l’interior de la cafeteria del campus Catalunya.

Bingo a la cafeteria del campus Catalunya.

Aquest dijous ha estat el darrer dia de festa amb activitats a la tarda que van convergir al camp de Mart, on el grup Buhos va oferir el concert de tancament. Els Pataquers van actuar a la plaça de la Concòridia i, paral·lelament, més de 40 persones van seguir les rutes per la ciutat de Tarragona: Joaquín Ruiz de Arbulo, catedràtic del Departament d’Història i Història de l’Art, va recórrer els punts clau de la Part Alta on s’hi amaga part del llegat romà de la ciutat; Magí Sunyer, catedràtic del Departament de Filologia Catalana, junt amb Montse Palau, professora del mateix departament, van recordar els vincles de l’escriptora Maria Aurèlia Capmany amb la ciutat a partir de la lectura de textos de Capmany, Xavier Amorós o Francesc Xammar, entre d’altres, en diversos punts del casc antic.

Un moment de l’actuació dels Pataquers a la LletraFest.
Magí Sunyer i Montse Palau a l’inici de la ruta, recordant el llibre L’altra ciutat, de Maria Aurèlia Capmany.
Joquín Ruiz de Arbulo explica com es va conèixer que sota de la plaça de la Font hi ha el circ romà.

Totes les activitats van confluir al Camp de Mart, on Els Amics de Manel van escalfar motors, fins a l’arribada de Buhos, que van connectar amb un públic amb ganes de festa i van presentar les cançons de l’últim disc, Volcans. DJ Luna i DJ Lupe van posar el punt i final als quatre dies de la LletraFest i als actes de commemoració dels 50 anys dels estudis de Lletres a Tarragona.

Concert de Buhos a la LletraFest.

Els actes organitzats per la Facultat i el col·lectiu Alma Mater han comptat amb el suport de l’Ajuntament de Tarragona, l’Associació Cultural Anima’t, Estrella Damm i Repsol.

1. Arantxa |

Felicitats a les organitzadores!!! Durant uns dies el campus ha estat ben animat i ha culminat amb la traca final de Buhos. Gràcies!!!