13/04/2016

Fernando Zamora, president de la Comissió de Tecnologia de l’Organització Internacional de la Vinya i el Vi

El professor d’Enologia de la URV Fernando Zamora ha estat escollit president de la Comissió de Tecnologia de l’Organització Internacional de la Vinya i el Vi (OIV), un ens de referència mundial en l’assessorament de bones pràctiques en el món vitivinícola. Aquesta comissió vetlla per l’eficiència de les tècniques i tractaments que s’apliquen en el procés de producció del vi

Zamora va ser nomenat l’any 2014 pel Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient com a delegat de la Comissió d’Enologia i aquest abril ha estat escollit president de la Comissió de Tecnologia per als propers tres anys. A més, el 2015 el Ministeri també el va designar delegat espanyol de la Comissió d’Específics, que s’ocupa dels productes que es poden utilitzar per elaborar el vi. L’Organització Internacional de la Vinya i el Vi està estructurada per comissions que formen experts de diversos països que analitzen aspectes com la seguretat alimentària, la seguretat mediambiental, la viticultura, l’economia i la legislació o la climatologia, entre d’altres.

Espanya és el país amb més superfície vitivinícola dels estats membres i el tercer país en producció de vi. Zamora considera que és molt important que hi hagi representants, i en concret presidents o vicepresidents, en aquestes comissions: “La presència de delegats del Ministeri en aquesta organització reflecteix el pes productiu del país i demostra l’alt nivell enològic i científic amb que compta”, ha dit.

L’Organització Internacional de la Vinya i del Vi és un ens consultiu i assessor en pràctiques i mètodes i gran part de les premisses que acorden són acceptades pels països de la Unió Europea com a norma. És un organisme intergovernamental, de caràcter científic i tècnic, que té una competència reconeguda en el camp de la vinya, el vi, les begudes a base de vi, raïm de taula, panses i altres productes derivats de la vinya. Es va crear l’any 1924 i a l’actualitat la conformen 45 països membres de ple dret. Entre els seus objectius hi ha l’adopció de mesures per assegurar la protecció dels interessos vitícoles i la millora de les condicions del mercat internacional del vi, així com la realització de propostes als governs per tal d’assegurar l’interès de consumidors i productors.

Fernando Zamora (Tarragona, 1960) és catedràtic de la Facultat d’Enologia i actual responsable del celler Mas des Frares i els camps experimentals. Llicenciat i doctorat en Ciències Químiques per la UB i diplomat en Enologia per la Universitat de Bordeus, treballa en diferents línies de recerca i en l’àmbit de la gestió ha estat vicedegà i degà de la Facultat d’Enologia.

Més informació: www.oiv.int.