17/02/2016

Guillem Bas, guanyador del premi Work Experience ETSEQ-SCA

L'estudiant del màster d'Enginyeria Química ha rebut el diploma acreditatiu i el premi, consistent en l'import de la matrícula de primer curs, i farà una estada de pràctiques a SCA Valls, on desenvoluparà el projecte final de màster sobre un problema industrial real

D'esquerra a dreta, Pere Marc Franquet, Guillem Bas, Miquel Àngel Bové i Josep Bonet.

L’estudiant del màster d’Enginyeria Química, Guillem Bas, va rebre el diploma acreditatiu el 12 de febrer en un acte celebrat a l’ETSEQ, on se li va lliurar el premi de 2.616 euros corresponent a la matrícula del màster. A l’acte van participar Miquel Àngel Bové, vicerector de Transferència i Innovació; Josep Bonet, director de l’ETSEQ i Pere Marc Franquet, en representació de l’empresa SCA Hygiene Products S.L.

Guillem Bas farà les pràctiques del Màster a SCA Hygiene Products, ubicada a Valls, on també realitzarà el treball de final de màster, que es centra en l’optimització dels recursos energètics i productes químics durant el procés de fabricació del paper Tissue. Els objectius del projecte són tutelats i recolzats per la direcció de la factoria com a projecte alineat a la consecució dels objectius globals d’SCA Valls.

Sobre SCA

El Grup SCA desenvolupa i fabrica articles sostenibles per a la cura personal, paper tissú i productes forestals. Ven els seus productes en uns 100 països sota el paraigua de marques líder ben posicionades a nivell mundial. SCA Espanya també distribueix articles per a la cura personal, procedents d’altres centres productius amb les seves pròpies marques com ara TENA, líder en el mercat de la incontinència amb una presència de més de 25 anys al mercat espanyol i a la indústria farmacèutica o DEMAK’UP, la marca líder en discs desmaquilladors en el sector de la cosmètica, així com amb les marques dels seus clients.

Programa Work Experience

Procurar una formació integral dels estudiants, atreure talent, facilitar l’ocupabilitat i acostar els estudis a l’àmbit laboral són alguns dels objectius del programa Work Experience, que l’ETSEQ va impulsar l’any 2013 i que ja ha aconseguit la complicitat de diverses companyies.

El programa potencia la relació universitat-empresa, i atorga premis econòmics al talent que permetin cobrir les despeses de matrícula del primer curs dels graus i dels diferents màsters que s’imparteixen a l’Escola. La iniciativa, adreçada als joves que vulguin cursar aquests estudis, ha tingut una acollida excel·lent entre les empreses col·laboradores, i dóna visibilitat al mètode docent que fa que l’ETSEQ tingui una de les taxes d’ocupabilitat més altes: un 85% dels estudiants troben feina el primer any.

En aquesta quarta edició, el programa Work Experience compta amb premis econòmics d’uns 2.500 euros per poder pagar les taxes de matrícula de graus. A més, ofereix vuit premis per cursar diferents màsters, els alumnes dels quals també tenen l’oportunitat de fer pràctiques a les empreses col·laboradores.

Més informació sobre el programa Work Experience, aquí.