04/06/2019

La inscripció a la Setmana del Parlament Universitari és oberta per als estudiants de la URV

Simularan l'activitat al Parlament català fent de parlamentaris, assessors jurídics, assessors lingüístics o periodistes d'acord amb els seus estudis i interessos

Paula Biosca, estudiant del grau de Dret de la URV, va participar a la Setmana del Parlament Universitari 2018. A la imatge, a l'escó de la primera fila de l'esquerra.

La Setmana del Parlament Universitari 2019 té per objectiu donar a conèixer el funcionament polític, l’estructura i les funcions del Parlament de Catalunya a partir de sessions formatives i simulacions de l’activitat parlamentària. L’activitat tindrà lloc del 13 al 19 de juliol i els estudiants universitaris ja poden inscriure-s’hi al web del Parlament.

Les simulacions estan tutoritzades per professors universitaris i professionals dels serveis del Parlament, en les quals també participen diputats i representants d’altres àmbits polítics i institucionals catalans. Per a fer la simulació, els estudiants s’organitzen d’acord amb les seves àrees de coneixement i d’interès, i poden fer el rol de membres dels grups parlamentaris, d’assessors jurídics (lletrats), d’assessors lingüístics (se’ls assigna l’especialització en llenguatge legislatiu o bé en llenguatge periodístic), i de la premsa parlamentària i altres mitjans de comunicació. Els dos primers dies participen en tallers formatius per preparar-se per al que hauran de fer durant les simulacions.

Paula Biosca és estudiant d’últim any del grau de Dret a la URV i ja té l’experiència d’haver participat en la Setmana del Parlament Universitari del 2018. Explica que “la simulació s’adequava a la realitat i a la situació política actual, de manera que vivies l’experiència amb més intensitat”. Ella va fer de diputada del grup parlamentari Junts per Catalunya, que s’assignava aleatòriament, i va decidir presentar la candidatura per ser-ne portaveu. Va sortir escollida i això va donar-li una perspectiva encara més àmplia: “Vaig participar a les reunions de grup, a les negociacions per formar govern, el repartiment de conselleries, les sessions plenàries i també a les rodes de premsa”.

Biosca recomana als estudiants de qualsevol grau la participació en aquesta iniciativa per “veure com funciona la institució i viure-ho en primera persona, a més de conèixer gent nova i aprendre a treballar en equip”. El major aprenentatge, però, va ser “millorar la meva capacitat de parlar en públic”, afirma.

Per als estudiants de la URV hi ha l’opció que el programa financi el l’allotjament en una residència universitària propera al Parlament, gràcies a un acord amb la Diputació de Tarragona. Cal consultar i sol·licitar l’ajut al web.

La inscripció, que és oberta fins a esgotar places, es pot fer al web de la Setmana del Parlament Universitari 2019.