02/11/2015

Jordi Gràcia-Sancho, de les aules de la URV a investigador de l’IDIBAPS

Aquest tarragoní de 34 anys, llicenciat en Bioquímica per la URV, és un brillant investigador de l'Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS), a Barcelona. És un exemple del fet que es pot fer recerca de primera divisió sense haver de marxar de Catalunya

Aquest jove investigador Ramón i Cajal del laboratori d’hemodinàmica hepàtica de l’IDIBAPS dirigeix un grup de recerca, i té publicats ja una llarga llista d’articles científics (37).  S’ha dedicat a investigar el fetge i especialment, la malaltia de la cirrosi.

La seva carrera científica, d’onze anys i diferents estades a l’estranger, li ha suposat molt esforç i dedicació, però n’està satisfet: l’IDIBAPS és un dels centres de recerca biomèdica més importants de l’Estat. Té amics investigadors als Estats Units que treballen amb unes condicions econòmiques més bones i amb més reconeixement, però no poden tornar. Ell en canvi continua vivint a Tarragona, de la qual fa d’ambaixador sempre que pot, i va i ve cada dia en tren a Barcelona. Està orgullós del nivell de la formació i els coneixements rebuts a la URV durant la llicenciatura de Bioquímica, que molt aviat va comprovar com els valoraven a l’estranger.

Teniu una entrevista i un vídeo sobre Jordi Gràcia-Sancho a la secció Perfils: Alumni del web de la URV, a http://www.urv.cat/perfils/