14/09/2017

Josep Guarro, nou membre de l’Acadèmia de la Confederació Europea de Micologia Mèdica

Se li reconeix l'excel·lència científica i l'experiència provada en el seu àmbit

L’Acadèmia de la Confederació Europea de Micologia Mèdica (ECMM) ha admès, per unanimitat, el professor Josep Guarro com a membre en reconeixement de la seva excel·lència científica i l’experiència demostrada en l’àmbit de la micologia clínica.

Josep Guarro és catedràtic de Microbiologia a la URV i ha centrat la seva recerca en l’estudi dels fongs microscòpics, tant ambientals com d’origen humà, amb un especial interès en la biodiversitat de fongs, la taxonomia, els fàrmacs antimicòtics i els models animals d’infecció micòtica.

Ha supervisat més de quaranta tesis doctorals i ha publicat uns 600 articles científics. És autor de nombrosos capítols de llibre i editor, junt amb el professor Sybren De Hoog del Westerdijk Institute (Holanda), de l’Atlas Clínic de Fongs.

L’any 2001 va ser guardonat amb la medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya, que distingeix les persones i entitats que han contribuït de manera destacada al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya. L’any 2009 va ser nomenat professor distingit de la URV, i el 2011 va rebre la Medalla E. Drouhet de la Confederació Europea de Micologia Mèdica.

Josep Guarro pertany al grup de recerca MICOLOGI – Unitat de Micologia i Microbiologia Ambiental, del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la URV.