27/10/2021

Juan Antonio Duro és reelegit director del Departament d’Economia

Es proposa consolidar el personal docent i investigador a temps complert del Departament i augmentar les places d'investigadors predoctorals en formació

Juan Antonio Duro, director del Departament d'Economia.

Juan Antonio Duro ha estat reelegit director del Departament d’Economia després que el Consell de Departament l’escollís en les eleccions del 15 d’octubre amb 38 vots a favor, tots els emesos. Juan Antonio Duro és catedràtic i director de la Càtedra d’Economia Local i Regional, que té la seu i l’àmbit d’actuació a les Terres de l’Ebre. José Manuel Giménez l’acompanyarà al capdavant del Departament com a secretari.

És doctor en Economia per la UAB (2003), va ser professor d’aquesta universitat fins al 2004, any en què va incorporar-se a la URV com a professor lector. Va ser secretari de l’Escola Universitària de Turisme i Oci, ha estat coordinador del Programa de Doctorat en Economia i Empresa i, des de 2017, director del Departament d’Economia.

Els seus camps d’especialització són l’Economia del Turisme (modelització de la demanda, estacionalitat i vulnerabilitat turística) i l’Economia del Medi Ambient (indicadors de sostenibilitat i models d’assignació de CO2). És membre del Consell Editorial de la revista Tourism Economics. Ha estat investigador principal de quatre projectes competitius del Ministeri i actualment participa o dirigeix diversos projectes europeus sobre turisme i vulnerabilitat. Pel que fa a la transferència, ha treballat per a diverses administracions públiques sobre temàtiques relacionades amb indicadors turístics i estratègia socioeconòmica territorial.

Per al seu segon mandat com a director del Departament es proposa bàsicament, i en termes de gestió del Personal Docent i Investigador (PDI), en primer lloc, gestionar un augment en les places de suport administratiu al departament; en segon lloc, consolidar el PDI del departament a temps complert amb carrera prevista, i que en tots els casos procedeix de mecanismes de selecció internacional competitiva; en tercer lloc, portar a terme aquests processos de selecció internacional en el cas de disposar de places en concepte de relleu generacional; quart, gestionar un augment en les places de Personal Investigador Predoctoral en Formació existents a la plantilla del departament i, finalment, contribuir a incrementar el percentatge de trams de recerca corresponent al PDI del departament.

Pel que fa altres qüestions, es proposa seguir enfortint la participació del departament d’Economia en tots els ensenyaments de grau, màster i doctorat i amb els centres amb els quals està involucrat, així com impulsar els mecanismes de governança i participació interns i el seu paper en les estructures de govern de la Universitat.