22/04/2015

El dia 23 d’abril, Diada de Sant Jordi, es viu a la URV

La Diada del 23 d'abril, dia del llibre i de la rosa, se celebra a la Universitat amb diferents activitats, científicoliteràries i festives, al campus Terres de l'Ebre i al campus Catalunya, i Publicacions URV treu els llibres universitaris al carrer per acostar-los al públic

Tot i ser un dia en què tradicionalment tothom està al carrer, visitant estands de llibres i comprant roses, a la URV també es festeja Sant Jordi i s’han preparat pel matí activitats i actes científicoliteraris i festius. Així els universitaris també viuen l’ambient de la jornada als campus.

A Tortosa, “Sant Jordi al Campus” ofereix lectures en veu alta musicalitzades, a les 11 h. 45′ al vestíbul de la 1ª planta del campus ebrenc. La lectura dels textos va a càrrec dels estudiants del curs d’Habilitats comunicatives, que han escollit uns textos curts i del seu gust, mentre que la música va a càrrec de dos alumnes del centre universitari que cursen també estudis musicals al Conservatori de Música de la Diputació de Tarragona a Tortosa. Aquesta activitat és oberta a tota la ciutadania i comunitat educativa. L’organitzen l’Antena Cultural Tortosa de la URV i el grau, amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de Tortosa.

A Tarragona, al campus Catalunya, el CRAI i URV Solidària obren a la plaça de la Concòrdia les parades de llibres duplicats a 1€, per la recaptació per a projectes solidaris,  de 10 h. a 17 h. Els estudiants també hi instal·len parades de llibres i roses.

A les 10 h. 15′ a la mateixa plaça comencen més de 20 micropresentacions de la producció acadèmica i de creació del professorat i alumnat del campus. A les 12 h. a l’Aula Magna s’ofereix el concert de Sant Jordi “Lletres d’Aigua”, espectacle musical i de recitació, a càrrec de Jesús Fuster. És un viatge imaginari amb el riu com a conductor per les terres ebrenques, a través dels seus poetes. L’acompanyen la rapsoda Rut Enguita i Toi Just a la guitarra. També a migdia, al pati interior del CRAI, es fa una lectura multilingüe del “Quixot”, en el IV centenari de la publicació de la segona part de l’obra.

A diades de Sant Jordi anteriors ja s'han fet micropresentacions d'obres
A diades de Sant Jordi anteriors ja s’han fet micropresentacions d’obres

I com a cloenda, els castells. A les 13 h. el grup Gralles Pataquers de la URV fan un concert, abans de l’actuació de la Colla castellera universitària. Els actes els organitzen les tres facultats que formen el campus: Infermeria, Ciències Jurídiques i Lletres.

Publicacions URV serà present a la Rambla de Tarragona amb un estand on presenta la producció editorial universitària més recent, que podeu consultar aquí Dins de tota la producció, el llibre Dues visions (1964) de Joan Fuster, editat pel professor Xavier Ferré (2014) i publicat per la URV i la Universitat Jaume I, ofereix, per primera vegada, dos textos del dietari de l’escriptor que l’editor Joan Ballester  havia previst de publicar i dels quals la censura espanyola del moment denegà l’autorització. A l’obra s’hi troba el to de revulsiu —incitador, motivador— amb què Fuster sempre orientava els seus posicionaments davant els fets socials que maldava per comprendre amb una actitud crítica, allunyada del tòpic convencional. Aquí teniu una entrevista amb l’editor Xavier Ferré.

I el Consell d’Estudiants ha convocat el Concurs literari de Sant Jordi, de poesia, narració breu i text teatral, que atorgarà el premi a la persona guanyadora el dia 30 d’abril.