23/03/2022

La Setmana del Doctorat en Antropologia i Comunicació se centra en les dicotomies de l’urbà i el rural

Es farà del 28 de març a l'1 d'abril

Rural i urbà, perifèries i centres, el camp i la ciutat. La Setmana del Doctorat en Antropologia i Comunicació (DAC) de la URV, del 28 de març a l’1 d’abril, se centrarà en l’anàlisi i el debat sobre les dicotomies entre allò urbà i rural.

Amb el títol “Entre allò urbà i rural: cultura, comunicació i identitats”, les jornades d’aquest curs acadèmic 2021-22 ofereixen formació específica que compta, a més del professorat de la Universitat Rovira i Virgili, amb professorat convidat de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de la Rioja, la Universitat de Girona, el Centre de Ciències Humanes i Socials del CSIC, la Universitat de València i la Colorado State University.

La Setmana del DAC és una trobada científica i formativa que forma part de les activitats específiques programa. Està dirigida a els/les doctorandes d’Antropologia i Comunicació i compta amb les IX Jornades de Formació, en què s’organitzen ponències expertes i metodològiques, i el VIII Seminari de Seguiment, en què els doctorands presenten els seus projectes, avenços i tenen l’oportunitat d’intercanviar idees i propostes amb la resta de la comunitat acadèmica.

Aquest curs acadèmic 2021-22 les ponències metodològiques tractaran sobre tècniques qualitatives com les històries de vida, a més d’oferir eines i qüestions pràctiques sobre els dilemes ètics de la investigació a les ciències socials i tallers sobre redacció i cites de fonts bibliogràfiques. En aquesta edició, es debatran aspectes relacionats amb la sostenibilitat, el desenvolupament o el patrimoni cultural i natural, les identitats, però també de l’atenció a les comunitats, la globalització, les xarxes socials o l’accés a serveis de salut o d’educació.

El Doctorat en Antropologia i Comunicació de la URV compta amb més de vuitanta estudiants i més de quaranta docents propis i col·laboradors. Té un enfocament global, amb aproximadament la meitat dels estudiants internacionals. En el seu enfocament hi ha les línies de recerca d’Antropologia mèdica; Identitats contemporànies, espais urbans i representació; i Comunicació de risc.

Més informació: www.dac.cat