08/03/2016

La URV aconsegueix cinc medalles al Campionat de Catalunya Universitari de Taekwondo

Dues medalles d'or, dues de plata i una de bronze és el balanç de la participació de les estudiants de la URV en la disciplina de Taekwondo d'aquesta competició, que es va celebrar dissabte 5 de març al poliesportiu de la Universitat Politècnica de Catalunya

Les estudiants de la URV Judit Asensio (medalla d'or) i Gibet Gallego (medalla de plata), al podi de la competició.
Les estudiants de la URV Judit Asensio (or) i Gibet Gallego (plata), al podi de la competició.

Dissabte no va tornar cap taekwondista de la URV sense medalla. Les cinc participants de la URV que es van desplaçar a Barcelona per participar en el Campionat de Catalunya Universitari van aconseguir pujar al podi.

Esther Moreno, del grau d’Anglès, es va penjar l’or després de quedar en primer lloc a la classificació dins la seva categoria, -53 kg. Judit Asensio, del grau de Fisioteràpia, també va obtenir una medalla d’or a la categoria -57 kg.

Les medalles de plata van ser per Gibet Gallego (-57 kg.), del grau de Dret, i per a Xena Rodera, estudiant del centre adscrit a Amposta EUSES, a la categoria de +73 kg.

De la seva banda, Sergio Torres (-80 kg.), estudiant d’Educació Primària, va aconseguir el bronze.

Per a quatre dels cinc estudiants de la URV aquesta era la primera vegada que competien a un campionat universitari. Gibet Gallego, un referent en el taekwondo URV, és el tercer cop que hi participa en representació de la Universitat, i l’any passat va aconseguir una medalla als Campionats d’Europa Universitaris que van tenir lloc a Croàcia.

Els taekwondistes URV es formen als diferents gimnasos de la província. Ester Moreno i Judit Asensio ho fan al Club Taekwondo Damian de Reus; Sergio Torres pertany al Club Koryo de Reus; Gibet Gallego, a l’escola Hermanos Argudo de Barcelona i Xena Rodera al Gimnàs Alfaro d’Amposta.

La pròxima cita serà el Campionat d’Espanya Universitari. Aquest es celebrarà a Los Alcazares (Murcia) els dies 7 i 8 de maig i la universitat organitzadora serà la UCAM (Universidad Católica San Antonio de Murcia).