09/03/2021

La URV atorga els premis Maria Elena Maseras a la recerca sobre gènere

Anna Sospedra, Teresa Buey i Xavier Cela han estat les guanyadores i el guanyador dels premis Maria Elena Maseras, finançats per l'Ajuntament de Vila-seca, que distingeixen treballs de grau, màster i doctorat de la URV sobre estudis de dones i de gènere

Al centre, la rectora de la URV, María José Figueras, i l'alcalde de l'Ajuntament de Vila-seca, Pere Segura, junt amb regidores i regidors de Vila-Seca.

La rectora de la Universitat Rovira i Virgili, María José Figueras, ha donat a conèixer en l’acte institucional del Dia Internacional de les Dones de l’Ajuntament de Vila-seca les guanyadores i guanyador de la quarta edició dels Premis Maria Elena Maseras, que concedeix la URV en col·laboració amb l’Ajuntament de Vila-seca a estudiants universitaris que hagin fet recerca en estudis de dones i de gènere.

En aquesta convocatòria “a la qual han concorregut treballs d’altíssima qualitat”, segons paraules de la rectora, les guanyadores han estat Anna Sospedra, pel treball fi de frau Doblement oblidades. Les dones espanyoles i la seva col·laboració en l’esforç de guerra de les Brigades Internacionals; Teresa Buey, pel treball fi de màster Sua pecunia fecit: dedicantes femenines de homenajes estatuarios en Tarragona, i Xavier Cela, per la tesi doctoral Masculinitats (In)habitables. Transaccions, gènere i patiment mental entre els adolescents i joves.

Els premis s’han fet públics en l’acte de commemoració del Dia Internacional de les Dones que ha tingut lloc a l’Ajuntament de Vila-seca i que ha estat presidit per l’alcalde de Vila-seca, Pere Segura, amb la presència de la rectora de la URV, Maria José Figueras, i la regidora de Polítiques d’Igualtat de l’Ajuntament de Vila-seca, Anabel Margalef. Degut a les restriccions de la COVID-19, l’acte presencial d’atorgament dels premis a les guanyadores i el guanyador es realitzarà més endavant.

Els premis Maria Elena Maseras són fruit d’un conveni entre la Unitat d’Igualtat de la URV i l’Ajuntament de Vila-seca, qui els finança. El jurat que ha escollit els treballs premiats ha estat composat per Laura Roman, Secretària General i Responsable d’Igualtat de la URV, en delegació de la rectora; Víctor Merino, co-director de la Unitat d’Igualtat; les professores de la URV Montserrat Palau i Teresa Torres, com a membres del Consell Assessor de la Unitat; i Anabel Margalef, regidora d’Habitatge i Igualtat de l’Ajuntament de Vila-seca, en delegació de l’alcalde.