23/06/2021

La URV es troba entre les 136 millors universitats del món de menys de 50 anys segons Times Higher Education

El "Young University Ranking" ha tornat a situar la URV a la llista de les 475 millors universitats joves del món. És la segona universitat catalana i la tercera de l'Estat espanyol

La URV torna a aparèixer en aquest rànquing en el qual hi tenen cabuda les 475 universitats de menys de 50 anys de vida -de 68 països-, que han tret millor puntuació en tretze indicadors relacionats amb cinc categories: docència (entorn d’aprenentatge), recerca (volum i reputació), citacions (impacte dels treballs publicats), internacionalització (del personal, estudiants i professors) i transferència de coneixement i innovació, cadascuna de les quals té un pes específic a l’hora de fer la suma total.

La URV es troba en el segon lloc de les universitats catalanes per darrere de la UPF. Es troba en la posició 136 i és la tercera de l’Estat espanyol.

Igual que en les edicions passades, en aquesta la metodologia dona menys puntuació a la reputació -a través d’enquestes- per reflectir les característiques especials de les universitats més joves. De fet, aquesta classificació mostra que, els qui formen part de la llista, han aconseguit un gran impacte en àrees com docència, recerca i transferència de coneixement, en contrast amb les institucions tradicionals que sovint han tingut molt més temps per acumular reputació.

La primera edició del rànquing, anomenada “100 under 50”, es va publicar al maig del 2012 amb l’objectiu de demostrar que era possible l’excel·lència en un període de temps relativament curt. Fa tres anys la llista va passar a ser de les 250 primeres i en van entrar a formar part 351 fins arribar a les 414 de l’any 2020 i a les 475 del 2021. Enguany, en primera posició s’hi ha situat la Nanyang Technological University, de Singapur. En aquest rànquing hi ha representades universitats de 68 països d’arreu del món. El Regne Unit és, de nou, qui hi té més institucions representades (37), Espanya en té 33 i l’Índia, 34.

Times Higher Education és una revista setmanal editada a Londres especialitzada en Educació Superior. És la publicació britànica d’aquest tipus més important i ha esdevingut una referència internacional. Amb el suport d’Elsevier, a través de la base de dades d’Scopus, elabora una sèrie de rànquings internacionals d’universitats. Els resultats de l’edició d’enguany s’han fet públics aquest dimecres en el marc de la cimera d’universitats joves que s’ha celebrat virtualment.