22/05/2017

La URV porta tallers i monòlegs científics a la fira Tastet de Ciència de Reus

Propostes de química, enologia, robòtica i geografia i turisme han estat presents a la fira que ha comptat també amb els monòlegs científics dels doctorands de la URV

Taller de programació de robots de l'ETSE.

Quatre estands de la URV s’han unit aquest any als dels centres d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat i cicles formatius dels Serveis Territorial de Tarragona  per compartir i divulgar experiències científiques, matemàtiques i tecnològiques. La Fira Tastet de Ciència té com a objectius fomentar la competència comunicativa basada en el coneixement de les ciències i despertar vocacions científiques entre els alumnes d’educació obligatòria i postobligatòria que facilitin una orientació professional.

Taller de la Facultat de Química.

La Universitat hi ha estat present amb quatre propostes divulgatives. La Facultat de Química i la d’Enologia hi han assistit de nou amb diferents tallers. En el cas de química van fer diverses propostes sobre fluids reològics, en què s’ha pogut comprovar com, depenent si la  interacció amb un fluid és suau o es fa amb força, aquest es comporta com a fluid o com a sòlid o sobre  la fluorescència que generen alguns compostos químics presents en productes d’ús quotidià entre altres.

Estimulació dels sentits: aromes, sabors, etc.

La Facultat d’Enologia hi ha impartit un taller d’estimulació dels sentits, en el qual els participants s’han pogut submergir en el món de la per­cepció i els sentits ja que s’hi han mostrat els gustos així com les sensacions i l’associació d’aromes amb els gustos.

La Facultat de Turisme s’ha estrenat enguany a la fira.

Per primer any hi ha participat també la facultat de Turisme i de Geografia, amb diferents propostes sobre percepció del paisatge en què els participants han hagut de respondre preguntes sobre quins espais consideren degradats i quins creuen que són de qualitat paisatgística. Una altra proposta ha girat  entorn les destinacions turístiques.

Aquest any s’ha obert un nou espai dedicat a la robòtica educativa en la que hi ha pres part l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria amb un taller sobre robòtica i programació.

Santi Domínguez fent el monòleg científic sobre les tecnologies de l’educació.

Al llarg de la setmana anterior i posterior a la IV Fira Tastet de Ciència s’organitzen activitats i tallers adreçats a alumnat i professorat d’educació obligatòria en què la Universitat també hi ha pres part. Dimecres passat, quatre doctorands van participar en una jornada de divulgació a través dels monòlegs científics. Anna Sendra, Ignacio Funes (ICIQ), Santi Domínguez i el ja doctor Toni Vallès van protagonitzar una sessió de monòlegs al Centre de Lectura de Reus.