23/09/2016

La URV ret homenatge a l’exdegà de la Facultat de Medicina Rodrigo Miralles

Durant la sessió acadèmica In memoriam, que va tenir lloc el 14 de setembre a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de Reus, Manel Llusà, professor d'Anatomia i Embriologia Humana de la Universitat de Barcelona i cap de la secció de Traumatologia de l'Hospital Clínic va impartir una classe magistral. També es va fer pública la creació del nou Premi de Recerca en Fisioteràpia Dr. Miralles

Iris Miralles, durant un moment de l'acte.

El degà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, Antoni Castro, va presentar la sessió acadèmica In memoriam al Dr. Rodrigo Miralles, en què se li va retre homenatge i es va recordar el seu pas per la Universitat i la seva qualitat professional i humana.

Durant l’acte, Manel Llusà, professor d’Anatomia i Embriologia Humana (UB) i cap de  secció de Traumatologia de l’Hospital Clínic de Barcelona, va impartir una classe magistral amb el títol “Biomecànica clínica en les transferències tendinoses i seqüeles de paràlisi”.

De la seva banda, Iris Miralles, professora de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut i filla de Rodrigo Miralles, va recordar la figura del seu pare des del punt de vista acadèmic i professional, i va donar a conèixer el nou Premi de Recerca en Fisioteràpia Dr. Miralles. Té per objectiu facilitar l’accés a la recerca dels graduats i la transferència de coneixement a la societat. El guardó també vol mantenir l’esperit motivador del Dr. Miralles per fomentar la recerca. En aquest sentit, es va recordar com, des de les aules, l’exdegà animava professors i estudiants a preguntar-se el perquè de les coses, a divulgar les troballes científiques i a implicar-se en recerca de qualitat.

El premi va adreçat a estudiants que cursin el grau de Fisioteràpia en una universitat catalana, o que hagin finalitzat aquests estudis durant els cinc cursos anteriors a la presentació del premi. Els aspirants han de tenir la voluntat de difondre el treball realitzat, ja sigui mitjançant la publicació en una revista científica d’impacte o bé a través d’un congrés internacional. La temàtica de l’article ha de versar sobre qualsevol tema relacionat amb la fisioteràpia, tot i que es prioritzaran els àmbits de la fisioteràpia en traumatologia i ortopèdia, l’ortopèdia infantil i la biomecànica clínica.

Tota la informació sobre les bases d’aquest nou premi les podeu trobar aquí.

L’acte In memoriam va concloure amb la intervenció d’Eugenio García Almagro, company durant més de 30 anys de Rodrigo Miralles al servei de Traumatologia de l’Hospital Sant Joan de Reus. García Almagro va recordar la seva figura i la seva vessant més hospitalària i solidària.