18/02/2021

La URV tanca la selecció d’investigadors predoctorals del programa Martí i Franquès

El procés de selecció ha finalitzat entre els mesos de gener i febrer i una vintena de candidats i candidates ja han signat els seus contractes amb la Universitat. En total, s’incorporaran 71 nous doctorands de 19 països d’arreu del món. El programa Martí i Franquès involucra prop d’un centenar de professors que supervisaran les seves tesis

En el marc del Programa Martí i Franquès en les seves edicions estàndard i MSCA-COFUND, la URV ha finalitzat el procés de selecció per a les 76 places disponibles d’investigadors i investigadores predoctorals en diferents àmbits de recerca. La convocatòria ha tingut abast internacional i un interès molt alt, ja que es van rebre prop de 1.200 sol·licituds de persones d’arreu del món. Finalment, de les 76 places ofertes, se’n cobriran 71.

Les àrees de recerca dels candidats inclouen tots els àmbits de coneixement -Ciències, Arts i Humanitats, Ciències Socials i Jurídiques, Enginyeria, i Ciències de la Salut- i involucren 19 departaments i un centenar de professors i professores de la URV i l’IRTA (entre supervisors i co-supervisors).

Els resultats de la convocatòria per a la modalitat estàndard són 41 places cobertes, 22 dones i 19 homes. Les persones seleccionades provenen principalment de l’Estat espanyol (33), les altres seleccionades (8) són de Colòmbia, Itàlia, Xina, Guinea Equatorial, Perú, Veneçuela i el Marroc. Quatre de les places que s’oferien han quedat desertes per manca o renúncia dels candidats.

Per a la modalitat MSCA-COFUND, s’han cobert 30 de les 31 places que s’oferien. Les persones seleccionades, 10 dones i 20 homes, provenen de 14 països diferents (nou candidats són de països membres de la Unió Europea, i 22 d’altres països). Del total de places, una estarà ocupada per un investigador amb discapacitat.

Ara, amb la fase de selecció ja tancada, han començat a incorporar-se a la URV els primers candidats. 22 persones ja ho han fet i la resta aniran arribant progressivament al llarg de les properes setmanes. Es preveu que els doctorands d’aquesta convocatòria estaran incorporats a la universitat abans de l’inici del curs 2021-22.

El procés de selecció, -obert, transparent i basat en mèrits-, ha seguit els principis de la Carta Europea de l’Investigador i el Codi de Conducta per a la Contractació d’Investigadors. La URV, amb el segell HR Excellence in Research (HRS4R), acredita que s’hi contracten els investigadors seguint les recomanacions de la Carta i el Codi i que, un cop contractats, els ofereixen les condicions necessàries per fer recerca d’acord amb aquest compromís, en un entorn de treball adequat i amb igualtat d’oportunitats per a tots els candidats.

Durant la seva estada a la URV, els candidats treballaran en la seva tesi doctoral, rebran una formació multidisciplinària i intersectorial, i, els de la modalitat MSCA-COFUND, podran realitzar estades de recerca internacionals tant en universitats i centres de recerca, com en empreses i institucions.

Les places MiF estan finançades a través de fons propis de la URV amb 4’2 milions d’euros. A més, ambdues modalitats compten amb el suport de l’IRTA i el Banco Santander. En el cas de la modalitat MSCA-COFUND, les places reben un cofinançament de 2 milions d’euros de la Comissió Europea a través del programa Marie Skłodowska-Curie Actions de l’Horitzó 2020.

El projecte MSCA-COFUND s’ha dut a terme des de la Unitat de Suport a les Propostes Internacionals de Recerca (USPIR), cofinançada amb fons de l’Agència Estatal d’Investigació a través de la convocatòria “Redes y Gestores 2019” i amb el suport de la Diputació de Tarragona.