26/11/2018

L’equip de la URV queda en tercera posició a l’Autonomous Driving Challenge

Comparteix posició amb la Universidad de Valladolid i podi amb la Universidad Politécnica de Madrid i la Universidad de Málaga

Els integrants de l'equip URBots amb el document que acredita el tercer premi ex aequo amb l'equip de la Universidad de Valladolid a la final de l'Autonomous Driving Challenge.

L’equip URBots de la URV ha estat un dels quatre millors equips de la final de l’Autonomous Driving Challenge, la competició universitària de vehicles autònoms que es va celebrar els dies 23 i 24 de novembre a Madrid. Comparteix la tercera posició amb la Universidad de Valladolid i també el premi, 3.000 euros a repartir entre els dos equips, que URBots destinarà o bé a la millora del vehicle o bé a algun dels projectes que té aquesta associació d’estudiants de la URV.

A l’equip d’estudiants de segon d’Enginyeria Informàtica la participació a la competició els ha permès “aprendre a treballar sota bastanta pressió i a contrarrellotge”, explica Miriam Gertrudix. De fet, en la primera de les tres proves que havien de superar van adonar-se que la il·luminació que es projectava sobre la pista afectava al vehicle, de manera que van haver de refer la programació que havien ideat perquè el cotxe funcionés adequadament. La millora va ser progressiva i a la tercera prova van superar pràcticament tots els reptes, la qual cosa els va ajudar a fer podi.

D’aquesta experiència n’extreuen que “encara que les coses no funcionin a la primera, cal continuar treballant per assolir l’objectiu”, diu Gertrudix. Explica que conèixer en profunditat el funcionament dels vehicles autònoms els ha semblat molt interessant però volen abastar també altres camps. Per això ara caldrà que decideixin si aprofiten l’experiència acumulada per participar a la propera edició de l’Autonomous Driving Challenge o cedeixen el testimoni a d’altres membres d’URBots.

L’equip d’URBots a l’Autonomous Driving Challenge l’han integrat, a més de Míriam Gertrudix, Jordi Prous, Marc Duran, Oriol López i Leandro Gómez. Les universitats que van arribar a la final i contra les quals va competir la URV van ser la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universidad de Vigo, la Universidad de Valladolid, la Universidad de Málaga i la Universidad Politécnica de Madrid.