02/06/2016

L’equip d’Enginyeria Mecànica “Pinyó lliure” guanya el concurs de vehicles autopropulsats

“La gran remuntada” és com s’ha denominat la tretzena edició del concurs de vehicles autopropulsats, que ha reptat els estudiants a viatjar al futur per construir un vehicle que acumuli energia durant el descens per poder remuntar en sentit contrari emprant l’energia acumulada. L’equip guanyador ha estat “Pinyó lliure” format pels estudiants Marc Pons, Bernat Descàrrega, Ferran Junqué i Pau Garcia, de primer curs d’Enginyeria Mecànica. El concurs forma part de l’assignatura Projecte Integrador 2016 dels alumnes de primer de Grau d’Enginyeria Mecànica

Estudiants d'Enginyeria, en el concurs 2015-16 de mòbils autopropulsats.

Els seixanta alumnes del primer curs d’Enginyeria Mecànica han posat en pràctica aquest dimecres els coneixements adquirits durant l’assignatura Projecte Integrador. El repte: arriba l’any 23051 i el combustible i l’energia s’han convertit en els principals problemes dels enginyers que estan dissenyant el nou cremallera de la URV, que ha de permetre accedir al Campus Nord.

Els estudiants han hagut de treballar en grups per dissenyar un vehicle que retorni de nou els passatgers una vegada aquest ha fet el seu recorregut de descens. Davant d’això els futurs enginyers han dut a terme el disseny, els càlculs i la construcció d’un vehicle  capaç d’acumular energia durant el descens d’una rampa i, una vegada arribat al punt més baix, remuntar en sentit contrari emprant l’energia acumulada. Han disposat d’una rampa de baixada, la qual ha hagut de ser remuntada sense la possibilitat de recórrer a combustibles o energies alienes.

Concurs_Autopropulsats-16

Els concursants han hagut de dissenyar en grup el prototip del vehicle de manera que pugui pujar una rampa emprant únicament l'energia acumulada durant la baixada. Fotos: Ildefonso Cuesta
Els concursants han hagut de dissenyar en grup el prototip del vehicle de manera que pugui pujar una rampa emprant únicament l’energia acumulada durant la baixada. Fotos: Ildefonso Cuesta.

Els alumnes de l’equip “Pinyó lliure” un dels 13 equips que han participat a la competició, han estat els qui han dissenyat el prototip que ha recorregut la distància màxima de pujada (retorn) aconseguint fer pujar el vehicle fins a 32 metres i 48 centímetres. Els equips han hagut de treballar amb la precisió necessària per tal de no col·lidir amb cap objecte i transportant de forma segura la tripulació, que en aquest cas han estat quatre ous de guatlla frescos. Entre els condicionants que el vehicle es mantingués dins dels límits de la rampa durant la pujada i la baixada.

Imatge de l'equip guanyador acompanyats del director de l'Escola Tècnica d'Enginyeria Química, Josep Bonet, -a la dreta- i del secretari tècnic del Col·legi d'Enginyers Tècnics i Industrials de Tarragona, Xavier Socias.
Equip guanyador acompanyat del director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química, Josep Bonet, -a la dreta- i del secretari tècnic del Col·legi d’Enginyers Tècnics i Industrials de Tarragona, Xavier Socias. Foto: Ildefonso Cuesta.

L’equip guanyador s’ha endut un mesurador làser, fruit de la col·laboració del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Tarragona, que col·labora en aquest esdeveniment des del primer any. A banda, el grup ha obtingut un 10 a la nota de l’assignatura que forma part del programa de primer curs de l’assignatura Projecte Integrador del Grau d’Enginyeria Mecànica, de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química.