04/03/2019

L’equip Josef Ajramers, guanyador de la Lliga de Debat Universitari 2019

Ha vençut en el debat: Calen les fronteres entre països? i el millor orador ha estat Adil Agrandi, de l'equip Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Arnau Just, Josep Masdeu, Pablo Hernández i Aleix Tena, els estudiants guanyadors de l'equip Josef Ajramers ,de la Lliga 2019.

La Lliga de Debat Universitari a la URV ha tingut lloc entre el 25 de febrer i l’1 de març, i han participat vuit equips. L’equip Josep Ajramers, format per Arnau Just (Biotecnologia), Josep Masdeu (Administració i Direcció d’Empreses+Dret), Pablo Hernández (Biotecnologia) i Aleix Tena (Biotecnologia), ha guanyat debatent sobre el tema proposat enguany: Calen les fronteres entre països? S’emporten el primer premi, 750€. El millor orador ha estat Adil Agrandi, estudiant de Biotecnologia, de l’equip Dirty Deeds Done Dirt Cheap, que ha guanyat un premi de 200 €. L’equip classificat en segon lloc, el finalista, ha estat Golden Grahams, format per Marina Pueyo, (Dret), Lucía Pedrol (Dret) i Sergio Garrido (Enginyeria Mecànica); s’ha emportat un premi de 450 €.

Foto de conjunt dels guanyadors i el jurat, a la sala de juntes del campus Catalunya.

El debat final va tenir lloc el divendres, 1 de març a la sala de juntes del campus Catalunya, entre els equips guanyadors, i les semifinals van tenir lloc el dijous 28 de febrer entre els equips Golden Grahams, el segon classificat, i Arroci, format per Oriol Civit i Diego Arroyo, ambdós d’Economia; i entre l’equip guanyador Josef Ajramers i Dirty Deeds Done Dirt Cheap, format pel guanyador en oratòria, Adil Agrandi, Víctor López (Llengua i Literatura Catalanes i Adrià Cuesta (Economia).

“Ens interessen els temes polítics i socials”

Per l’Arnau Just, membre de l’equip Josef Ajramers, “és un tòpic que als de ciències no ens interessin els debats sobre temes polítics i socials. Els membres de l’equip som un grup d’amics que ens agrada debatre i sempre ens involucrem en activitats d’aquesta mena”. Tres dels quatre membres del grup són estudiants de Biotecnologia. L’Arnau Just diu que els va ajudar la veterania, perquè ja fa tres anys que participen a la lliga: “però mai haviem passat a la final, i la veritat és que la prova va tenir nivell, perquè els nostres rivals eren bons”. Quant al mètode utilitzat per preparar-se es van dividir en dos grups, i cadascun va estudiar una de les dues postures, de l’una a favor i l’altra en contra sobre si hi ha d’haver fronteres entre els països, basant-se en tres arguments de pes. “Hem treballat força. Vam assajar unes quantes tardes el debat entre nosaltres”, relata.

La resta d’equips participants a la Lliga, altres quatre, han estat: Los Polímatas, format per José Luís Rocamora (Bioquímica i Biologia Molecular) i Carmiña Montes (Relacions Laborals i Ocupació); l’equip Spikker-Sitter, amb Dexter Edwards Batalla (Telecomunicacions) i Elio Carrodeguas (Enginyeria Mecànica); l’equip Sentenciats, els integrants del qual són de Dret: Marc Masero, Pere Anguera (Dret), Laia Cunillera (Dret), Lídia Lara (Dret) i Silvia Malagón (Dret);  i l’equip Meetflix, format per Chayma Laarossi (Relacions Laborals i Ocupació) i Óscar García (Economia).

Han actuat de jurat al llarg dels debats, entre altres, els professors Maria Bargalló, Maria Bonet, Sergio Nasarre, Antoni Nomdedéu, Lola Gimeno, Montse Soronellas, Oliver Klein i l’estudiant Albert Moragas, copresident del Consell Social.

Un moment d’un dels debats de la Lliga d’enguany.

La Lliga de Debat Universitari de la URV té com a objectiu fomentar el debat i l’intercanvi d’idees dins de la comunitat universitària. Cada edició gira sobre un tema d’actualitat i controvertit, respecte el qual cadascun dels equips ha de defensar la postura a favor i l’altre la postura en contra. L’activitat segueix el model de les lligues universitàries d’oratòria que tenen una llarga tradició en l’educació superior anglosaxona. Fomenten l’adquisició de competències transversals de la vida acadèmica i professional: seguretat, treball en equip, creativitat, documentació, anàlisi, construcció d’un discurs, planificació i presa de decisions.

El equip guanyador de la Lliga de Debat de la URV podrà participar en representació de la Universitat Rovira i Virgili a la Lliga de Debat de la Xarxa Vives d’Universitats que agrupa les Universitats dels territoris de parla catalana, del 8 a l’11 d’abril de 2019 a la Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona). El debat versarà sobre el tema: “S’hauria de legalitzar la gestació subrogada?”