24/01/2018

Les ciències del sistema nerviós, protagonistes d’unes jornades

A la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut es presenten nous treballs d'investigació, en el marc del màster universitari en Ciències del Sistema Nerviós

A les Jornades d’Hivern en Ciències del Sistema Nerviós, lligades al màster universitari en Ciències del Sistema Nerviós, presenten els últims treballs d’investigació 24 professors, uns docents del màster i altres convidats provinents de tot l’Estat, del 22 al 26 de gener a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut.

Les investigacions pertanyen a les àrees d’especialitat del programa: Neurotoxicologia, Neuropsicofarmacologia, Fisioteràpia Neuromusculoesquelètica i Neurorehabilitació. Les jornades són d’entrada lliure i hi assisteixen alumnat del màster, de la URV i de la Universitat d’Almeria, que és coorganitzadora del màster interuniversitari juntament amb la URV, i professionals de la salut interessats.

Demà, protagonista la fisioteràpia musculoesquelètica

Del programa de ponències de la setmana, destaquen les de demà dijous, 25 de gener. Una d’elles, “Neuromodulación percutánea ecoguiada en el dolor crónico”, està impartida per Fermín Valera i Fran Minaya, del servei de Fisioteràpia MVClinic que atèn els jugadors del Real Madrid; tres ponències presenten els resultats obtinguts als laboratoris de la Unitat d’Histologia i Neurobiologia de la URV, presentats per Nicolau Ortiz  (“Estudio del ruido de placa ex vivo”), Ramon Margalef ( “Corrientes galvánicas en el tratamiento de PGM en ratones”), i Marc Bosque (“Estrés y neurotransmisión neuromuscular”). Òscar Carvajal i David Álvarez, del Servei de Fisioteràpia Fisioceano, presenten físicament una nova màquina, juntament amb la ponència “Termografia infrarroja y punto gatillo miofascial”. Pablo Herrero exposa: “iPhisyo: investigando en Fisioteràpia”, la tasca d’aquest grup innovador de la Universitat Sant Jorge de Saragossa.

Les Jornades d’Hivern en Ciències del Sistema Nerviós, que ja han arribat a l’onzena edició i actualment es fan cada dos anys, han servit per donar a conèixer el màster, de caràcter virtual i semipresencial, depenent de l’especialitat, i amb classes presencials en cap de setmana. Molts estudiants són d’arreu de l’Estat i compta amb professors d’hospitals i universitats espanyols i internacionals. El coordinador és el professor Manuel Santafe, del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques.

Es poden seguir per videoconferència aquí