24/02/2021

Les consultes de les guies del CRAI augmenten un 396% durant el 2020

Arran de la pandèmia i les restriccions de mobilitat, el CRAI ha produït prop de cinquanta noves guies digitals per facilitar l’accés dels estudiants als recursos de la biblioteca digital, que ha augmentat un 43% respecte a l’any anterior

El nombre de consultes a les guies i vídeo guies del Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació (CRAI) ha experimentat el 2020 un augment molt considerable, explica Josepa Rius, cap del CRAI: “La situació de la pandèmia ha comportat que els recursos digitals per a l’aprenentatge i la investigació siguin més necessaris que mai i el CRAI ha fet un esforç perquè tota la comunitat universitària conegui com accedir-hi”.

En el primer trimestre de 2020, el CRAI va adquirir una nova plataforma per elaborar i difondre les seves guies de recursos, que va significar un canvi en l’accés i consulta de les mateixes. També s’han creat 49 guies noves, que sumen un total de 146. Això s’ha vist reflectit en un increment del nombre de consultes, que el passat 2020 va ser de 108.645, un 396,3% més que l’any anterior.

La guia més consultada és Serveis del CRAI. En aquesta guia es van actualitzant tots els serveis que ofereix el CRAI en cada moment depenent de l’evolució de la pandèmia. Altres guies que destaquen en número de consultes són documents pràctics pensats per ajudar els estudiants, com Com citar documents o Suport al treball de fi de grau i de màster.

El CRAI ha donat aquest darrer any un impuls a la producció de guies de recursos especialitzades en àmbit temàtic, “pensades perquè els estudiants tinguin al seu abast en una sola guia la referència de tots els recursos d’utilitat específics per als seus estudis”, explica Josepa Rius, que afegeix que totes elles han estat molt consultades.

Les vídeo guies per utilitzar el SABIDI, les més vistes

El CRAI ha potenciat l’utilització dels recursos digitals des de casa, que ha augmentat un 43% el 2020

Les visualitzacions dels vídeos del CRAI també van experimentar un increment durant el 2020. El vídeos que fan referència a SABIDI, el Servei de Accés a la Biblioteca Digital del CRAI, van ser els més vistos de 2020 del canal YouTube del CRAI amb un total de 3.592 visualitzacions.

Els darrers anys el CRAI ha potenciat la producció de càpsules informatives sobre l’ús i accés als recursos d’informació en format vídeo de curta durada. “Tot aquest suport ha fet possible que els accessos a la biblioteca digital per part dels estudiants de grau i de màster s’hagin incrementat un 43%”, valora Josepa Rius, cap del CRAI.

Els vídeos més visualitzats durant el 2020 han estat els que fan referència a la cerca d’informació electrònica, com Com buscar un llibre electrònic o Com accedir a bases de dades a través del cercador.