22/12/2014

Les empreses Proteus Dx i Waitless, premis Tarragona Smart City

Les dues empreses derivades de la URV, formades per exalumnes de la Universitat, han rebut el primer premi Premis Empresa Tarrragona Smart City, en dues categories. L'acte d'entrega ha tingut lloc el dia 10 de desembre a la Capsa de Música de Tabacalera

Els dos projectes s’emporten 5.000 € del primer premi. Proteus Dx, spin-off de la URV, ha guanyat el primer premi en la categoria de Eficiència Energètica, Sostenibilitat i Tecnologia. L’empresa desenvoluparà i comercialitzarà eines de diagnòstic ràpid, barat i fiable per a la investigació electroquímica i dispositius de diagnòstic veterinari.

L’investigador Ángel González està al davant del projecte, que neix del grup de recerca Interfibio del Departament d’Enginyeria Química de la URV. Podeu veure un vídeo explicatiu aquí

Waitless l’ha guanyat en la categoria de Cultura, Turisme i Comerç. L’empresa, pilotada per Adrián Barriuso i Javier Linares, és un “Smart Menu” per a restaurants. Incorpora dispositius tecnològics en format tableta a cadascuna de les taules, per tal d’oferir diferents avantatges tant al client, al treballador com a l’hostaler.

Els clients poden consultar la carta, demanar, jugar a jocs i fins i tot pagar des de la taula; el treballador pot donar un millor servei perquè es redueix el temps de presa de comanda; finalment, diversos estudis avalen que incorporar una carta digital i eines de marketing gastronòmic permet que el restaurant pugui diferenciar-se i augmentar fins a un 15% la facturació i un 40% la rotació de clients, disminuint a més, els costos operatius del local.

El tutor del projecte ha estat el professor Jordi Andreu, del Departament de Gestió d’Empreses de la URV. Waitless ja va guanyar el premi del Consell Social de la URV a la millor idea emprenedora, i va ser també guanyadora del Premis Empresa de Reus 2014. Ha estat seleccionada com un dels 10 millors projectes de caràcter mundial en Food-Tech (tecnologia relacionada amb la gastronomia) per la acceleradora de projectes Reimagine Food. A més, és finalista com un dels millors projectes de caràcter estatal en el concurs La Gota Maestra, impulsat per l’emprenedor de renom Pau Garcia-Milà. Actualment, Waitless és una empresa en creixement.

En total, als premis tarragonins s’han presentat 20 projectes o empreses de nova creació. Els premis tenen com a finalitat promoure l’esperit emprenedor i donar suport a la creació de noves empreses a la ciutat. L’acte ha estat presidit pel tinent d’alcalde de Treball i Activació Econòmica, Xavier Tarrés.