30/11/2022

L’estudiant d’Infermeria Guillermo Fernando Lleó, guardonat per un sistema electrònic portàtil de registres mèdics

Ha rebut un dels premis Santander X Award Spain 2022 junt amb Fernando García Albero, estudiant del University College London, amb qui ha dissenyat el producte per a l'àmbit sanitari

Imatge de l'entrega del guardó a Guillermo Fernando Lleó i Fernando García Albero, creadors d'EasyMed.

L’estudiant del grau en Infermeria de la URV, Guillermo Fernando Lleó, ha estat un dels guardonats en els premis Santander X Award Spain 2022. Ha resultat tercer en la categoria Launch, dirigida a emprenedors universitaris amb idees de negoci en fase de validació per al seu llançament al mercat. El seu projecte, anomenat EasyMed, cerca proporcionar una millor assistència mèdica en entorns amb recursos limitats a través d’un sistema electrònic portàtil de registres mèdics.

Lleó, que cursa el tercer anys dels estudis d’Infermeria al campus Terres de l’Ebre, ha liderat el projecte conjuntament amb Fernando García Albero del University College London. Tots dos han dissenyat un producte per a la indústria e-Healthcare format per un dispositiu de hardware, una aplicació mòbil i un escàner biomètric. Està pensat per a recollir informació de pacients en entorns amb pocs recursos, atès que no requereix cap infraestructura ni instal·lació prèvia. El sistema, que és portàtil, permet identificar els pacients, desar, recopilar i visualitzar les seves dades.

Segons els seus creadors, l’EasyMed és capaç d’adaptar-se de manera eficaç a les necessitats de l’entorn gràcies a l’accessibilitat dels seus components i a una posada en marxa immediata i fàcilment escalable. Defensen que en les zones on es pot aplicar no existeixen competidors directes, atès que els altres sistemes de registres mèdics estan enfocats a grans centres sanitaris amb instal·lacions prèvies i una alta inversió, fet poc probable en zones en vies de desenvolupament.

Actualment, el projecte es troba en la fase final de desenvolupament de producte. Els creadors necessiten ara expandir la cartera de clients per assolir una sortida al mercat amb un producte refinat i servidors en línia que facilitin la seva venda. Preveuen un model de negoci amb un servei integral, des del disseny personalitzat segons necessitats fins al manteniment sobre el terreny o en remot.

Els premis Santander X Award Spain 2022, que es van donar a conèixer aquest dimarts 29 de novembre, tenen l’objectiu d’impulsar els millors projectes d’emprenedoria per part d’universitaris amb idees de negoci en fase de validació, així com de les millors empreses emergents universitàries ja constituïdes amb un producte o servei en el mercat en fase d’acceleració.