20/01/2021

Lingüistes internacionals de primer nivell participen en la 1a edició de l’escola internacional de lingüística de la URV

El Grup de Recerca en Llengua i Lingüística (ROLLING) de la Universitat ha impulsat aquesta escola adreçada a doctorands i doctorandes, que arrenca amb nou cursos

El ROLLING Institute on Argument Structure, que és com s’anomena l’escola internacional de lingüística, ha iniciat la seva activitat aquest gener amb l’organització de  nou cursos adreçats a doctorands i doctorandes impartits per investigadors lingüistes internacionals de primer nivell.

Els 130 inscrits a aquesta primera edició del ROLLING Institute tindran la possibilitat de participar en aquests cursos fins al juliol del 2021. Posaran el focus en diferents àmbits de l’estudi de l’estructura argumental. Enguany les sessions estan adaptades a la modalitat en línia i és per això que hi poden participar més de cent estudiants de doctorat d’universitats d’arreu del món.

L’objectiu del ROLLING Institute és la formació acadèmica i l’intercanvi intel·lectual, també a partir de la recerca que fa el grup ROLLING (Grup de Recerca en Llengua i Lingüística) de la Universitat Rovira i Virgili en estructura argumental. Per això, tres dels cursos estan impartits per investigadors del mateix grup de recerca de la URV: Isabel Oltra-Massuet, Carles Royo i Elisabeth Gibert Sotelo, que formen part també de l’organització de l’esdeveniment.

La primera sessió s’ha fet aquest dilluns i ha anat a càrrec de la lingüista Artemis Alexiadou.

Entre els lingüistes que participaran en aquesta primera edició de l’escola hi destaquen Antonio Fábregas (University of Tromsø), John Beavers (University of Texas at Austin), Ángel L. Jiménez-Fernández (Universidad de Sevilla), Svitlana Antonyuk (Karl-Franzens-Universität Graz), Linnaea Stockall (Queen Mary University London) i Laura Gwilliams (University of California San Francisco). Un dels cursos també inclou una taula rodona sobre neurolingüística on hi participen els investigadors Ellen Lau (University of Maryland), Alec Marantz (NeLLab-NYU), i Liina Pylkkänen (NeLLab-NYU). Artemis Alexiadou (Humboldt Universität Berlin, Leibniz-ZAS) ha estat la lingüista que ha encetat el cicle de xerrades en una sessió que es va fer aquest dilluns, 18 de gener.

L’Institute està impulsat per membres del grup de recerca ROLLING, del Departament de Filologia Catalana i del Departament de Filologia Catalana i del Departament d’estudis anglesos i alemanys.