20/04/2016

Lorena Chesa de l’ETSEQ rep el Premi Dow 2016

L'enginyera química per la URV accedirà a una posició laboral i treballarà a la planta de Poliglicols a Dow Tarragona. L’acte de lliurament de la 38ª edició del premi ha tingut lloc el dimarts, 19 d'abril a les instal·lacions de l'empresa, i ha assistit el conseller d'Interior de la Generalitat Jordi Jané

Lorena Chesa, acompanyada pel conseller Jordi Jané (esquerra) i Heinz Haller de Dow

En l’acte, Lorena Chesa s’ha confessat “molt privilegiada per rebre aquest guardó, i per això em comprometo a aprofitar l’oportunitat que representa”. Així mateix, ha afirmat que “és encoratjador saber que existeixen vincles de col·laboració com els que hi ha entre Dow i la URV, que permeten als joves fixar-se objectius i projectes de futur”. Finalment, ha agraït el suport rebut per part de familiars, amics, docents i companys a Dow.

L’enginyera química, que ha cursat també el Màster en Enginyeria Química, s’ha fet mereixedora del premi, després que el jurat valorés les seves competències, el seu projecte i la seva trajectòria tant curricular com personal. Lorena Chesa té 23 anys i és de Lleida, i va iniciar els estudis d’Enginyeria Química l’any 2010. Com experiència professional, ha realitzat diferents estades laborals curriculars a les companyies CEPSA, MAHLE Behr i Dow, companyia en la qual ha col·laborat en diversos projectes de R+D als departaments de Packaging and Speciality Plastics i Dow Water and Process Solutions. L’any 2014 va guanyar el Workexperience ETSEQ Award patrocinat per Dow Chemical, amb una beca per al Màster que va cursar.

El premi és una iniciativa conjunta de Dow i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ). Les competències que es valoren en els estudiants, a més de les estrictament tècniques, són: la iniciativa, la versatilitat, el lideratge, la competència i la responsabilitat, la comunicació i el treball en equip. El Jurat també ha fet constar en acta l’alt nivell dels altres set finalistes: Ricard Bargalló, Ricard Borrego, Iván Castro, Bárbara Daudé, Pablo Leyenda, Daniel Pardos i Miquel Pastor.

Un aspecte de l'auditori de Dow on es va fer el lliurament del premi.
Un aspecte de l’auditori de Dow on es va fer el lliurament del premi.

En l’entrega del premi han intervingut Anton Valero, president de Dow Chemical Ibérica, Kepa Díaz de Mendibil, director de Dow Chemical a Tarragona, Roc Muñoz, Alcalde de La Canonja, Josep Anton Ferré, rector de la URV i Jordi Jané, conseller d’Interior de la Generalitat. Heinz Haller, president de Dow Europa, Orient Mitjà, Àfrica i l’Índia de The Dow Chemical Company, ha fet la ponència: “Competitivitat, innovació i economia circular a Dow”. Ha incidit en la potencialitat d’Europa com a líder mundial en la gran indústria i, per extensió, en el talent i en l’economia. “Dins del sector químic, Europa s’ha assegurat només el 2% del creixement mundial en els propers anys, i estic convençut que amb molt pocs canvis, podríem situar Europa al capdavant i al lloc que es mereix”, ha afirmat. La seva recepta per aconseguir-ho és clara: “Necessitem una bona política energètica que reguli degudament, necessitem competitivitat i necessitem innovació. Tot això ho hem d’aconseguir a través d’una economia circular. Però, per damunt de tot, necessitem una única cosa: hem de ser millors que la resta en tots els aspectes. I això només és possible invertint en talent”, ha conclòs Haller.