23/06/2020

Manifest de les biblioteques universitàries davant la COVID-19

Evidencien la necessitat que hi hagi una estratègia digital per a l'educació superior

CRAI de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut.

Les biblioteques de les universitats del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), entre les quals es troba el CRAI URV, han signat el manifest conjunt “Accelerant la informació digital en l’educació superior”.

El manifest evidencia la necessitat de definir una estratègia digital per a l’educació superior. Aquesta ha de donar resposta no només a les necessitats emergents derivades de la crisi sanitària, sinó també als reptes de la propera dècada. A més, ha d’assegurar que la innovació tecnològica arribi a tots els col·lectius universitaris, sense excepció.

En aquest sentit, les biblioteques es comprometen a treballar els propers anys amb els projectes següents:

1. Suport a la docència digital
  2. Incrementar els continguts docents digitals
  3. Liderar la transició cap al llibre electrònic
  4. Noves aplicacions de millora dels serveis
  5. Transformació dels espais d’acord amb els nous models d’aprenentatge
  6. Ciència oberta universitària
  7. Projectes transversals
  8. Nous perfils i competències digitals
  9. Compartir projectes i recursos
  10. Agenda 2030

El manifest sencer es pot llegir aquí.