14/02/2017

Marc Romero guanya el premi Work Experience ETSEQ-BASF Sonatrach

L’estudiant del màster d’Enginyeria Química de la URV ha rebut el diploma acreditatiu i el premi, que consisteix en l’import de la matrícula del primer curs. També farà una estada de pràctiques a la planta de l'empresa BASF Sonatrach, on realitzarà el projecte final de màster sobre un problema industrial real

L'estudiant Marc Romero, amb Josep Maria Chillida, director general de BASF Sonatrach.

L’enginyer químic per la URV Marc Romero ha guanyat el premi Work Experience ETSEQ-BASF Sonatrach, de l’import equivalent a la matrícula del Màster en Enginyeria Química que està cursant a la URV.

L’estudiant va rebre el premi el 14 de febrer de mans de Josep Maria Chillida, director general de BASF Sonatrach PropaChem SA i professor associat de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ). A l’acte també van assistir el vicerector de Transferència i Innovació, Miquel Àngel Bové; el director i sots director de l’ETSEQ, Josep Bonet i Allan Mackie, respectivament i el coordinador del Màster en Enginyeria Química, Frank E. Stüber.

BASF Sonatrach PropanChem SA és una de les empreses pioneres en donar suport a l’ETSEQ amb el premi Work Experience, per tal de promoure el desenvolupament del talent en els estudis d’Enginyeria Química. Amb aquest guardó, l’empresa finança els estudis de màster en Enginyeria Química amb el pagament de l’import corresponent al preu de la matrícula i a més li permet fer les pràctiques professionals i el treball de Fi de Màster a les instal·lacions de l’empresa.

Sobre BSP

BASF Sonatrach PropanChem S.A. (BSP) és una joint-venture entre BASF (51%) i l’empresa estatal argelina de petroli i gas SONATRACH (49%). L’empresa es dedica a la producció de propilè mitjançant el procés de fabricació Oleflex (patent d’UOP) i consisteix en l’obtenció de propilè a partir de la deshidrogenació de propà.

Programa Work Experience

Procurar una formació integral dels estudiants, atreure talent, facilitar l’ocupabilitat i acostar els estudis a l’àmbit laboral són alguns dels objectius del programa Work Experience, que l’ETSEQ va impulsar l’any 2013 i que ja ha aconseguit la complicitat de diverses companyies.

El programa potencia la relació universitat-empresa, i atorga premis econòmics al talent que permetin cobrir les despeses de matrícula del primer curs dels graus i dels diferents màsters que s’imparteixen a l’Escola. La iniciativa, adreçada als joves que vulguin cursar aquests estudis, ha tingut una acollida excel·lent entre les empreses col·laboradores, i dóna visibilitat al mètode docent que fa que l’ETSEQ tingui una de les taxes d’ocupabilitat més altes: un 85% dels estudiants troben feina el primer any.

En aquesta quarta edició, el programa Work Experience compta amb premis econòmics d’uns 3.000 euros per poder pagar les taxes de matrícula de graus. A més, ofereix vuit premis per cursar diferents màsters, els alumnes dels quals també tenen l’oportunitat de fer pràctiques a les empreses col·laboradores.

Més informació sobre el programa Work Experience, aquí.