15/05/2018

María José Figueras: “La URV ha de continuar sent un referent de qualitat en docència, recerca i transferència”

La nova rectora ha estat escollida avui per 4.415,77 vots ponderats, el 51,21%, i el candidat i fins ara rector Josep Anton Ferré n'ha rebut 4.206,46, el 48,79%

La nova rectora, durant la seva intervenció.

“Agraeixo a la comunitat universitària la confiança en la candidatura i felicito Josep Anton Ferré per la feina feta fins ara, perquè gràcies a ella som on som. Venim per continuar la tasca perquè la URV sigui un referent de qualitat en docència, recerca i transferència. El traspàs serà cordial, com ha estat el tracte (entre els dos candidats) fins ara”. Aquestes han estat les primeres paraules de la primera dona rectora de la URV, la catedràtica de Microbiologia María José Figueras de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, després de conèixer els resultats avui al vespre. Ha destacat que la seva candidatura ha guanyat gràcies als vots del personal d’administració i serveis (PAS) i dels estudiants.

El fins ara rector Josep Anton Ferré, en la seva compareixença.

En la seva compareixença Josep Anton Ferré, rector fins ara i catedràtic de Mecànica de Fluids a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), que optava a repetir un segon mandat de quatre anys, en primer lloc ha felicitat la nova rectora i li ha desitjat “un treball molt profitós”. Ha destacat l’alta participació en les votacions i, a preguntes dels periodistes, ha remarcat: “No interpreto els resultats, són el que són, la comunitat ha preferit l’altra candidatura. Tornarem a la feina de professors, que és la nostra”.

Els resultats de les eleccions

Abans de les declaracions dels dos candidats Mercè Gisbert, presidenta de la Junta Electoral de la URV, ha proclamat els resultats de les votacions al vespre, al Rectorat. 16.071 persones de la comunitat universitària tenien dret a vot avui en les eleccions a rector o rectora, en votació directa i sufragi universal, lliure i secret. La participació general de la comunitat ha estat del 16,8%. Per sectors, dels 486 membres del Personal Docent i Investigador (PDI) doctor permanent han votat el 84,36%; de l’altre PDI, que eren 1.591, el 30,6%; del PAS, 699 membres, el 84,26%; i dels estudiants, 13. 295, el 9,18%.

Els vots obtinguts pels candidats són ponderats, segons el coeficient que s’aplica a cadascun dels col·lectius electors de la comunitat universitària, d’acord amb la LOU i l’Estatut de la URV: PDI doctor permanent, un 51%; altre PDI, un 11%; estudiants, un 26%, i PAS, un 12%. Aplicada la ponderació, la nova rectora María José Figueras ha estat escollida avui per 4.415,77 vots ponderats, el 51,21%, i el candidat i rector fins ara Josep Anton Ferré n’ha rebut 4.206,46, el 48,79%.

Acompanyen la rectora, en la seva candidatura i a partir d’ara com a equip de govern: Laura Román, secretaria general i responsable d’Igualtat, Ercilia García, vicerectora de Personal (PDI/PAS), Domènec Puig, vicerector de Programació Acadèmica i Docència; Francesc Díaz, vicerector de Recerca i Planificació Científica, Francisco Medina, vicerector d’Innovació i Transferència del Coneixement; Maria Bonet, vicerectora d’Estudiants i Ocupabilitat, John Style, vicerector d’Internacionalització; Cori Camps, vicerectora de Relacions Institucionals, Cultura i Compromís Social; i Josep Ribalta, director de l’Escola de Doctorat.

La nova rectora amb l’equip de govern, davant la façana del Rectorat.

El termini per presentar reclamacions contra els resultats provisionals de les eleccions a rector o rectora és del 16 al 18 de maig de 2018 i la resolució s’emetria el dia 21 de maig, dia en què es proclamarà definitivament la candidata electa.

Més informació:

Resultats de les eleccions a rector o rectora 2018