02/03/2022

Els màsters de la Universitat Rovira i Virgili tenen més vocació internacional

Ja és oberta la preinscripció per als màsters universitaris del curs 2022-23

Estudiants davant del campus Catalunya, Tarragona.

La preinscripció als màsters universitaris que ofereix la Universitat Rovira i Virgili (URV) per al curs 2022-23 és oberta i es pot fer al web urv.cat/masters. L’oferta l’integren 57 màsters, que tenen una vocació internacional creixent, de manera que cada vegada més estudiants procedents d’altres països decideixen formar-se a la URV i els estudiants formats al sistema universitari català i espanyol poden beneficiar-se de l’ambient internacional.

Dels 57 màsters, 41 són parcialment o totalment en anglès. És el cas del màster que s’estrenarà el proper curs, el Màster interuniversitari en Biomedical Data Science, coordinat per la URV amb la participació de sis universitats catalanes més, íntegrament en anglès i virtual, i la conversió a l’anglès del Màster de Tecnologies del Vehicle Elèctric, el primer especialitzat en cotxe elèctric que s’imparteix a l’Estat.

La URV ofereix 3 màsters Erasmus Mundus, accessibles als estudiants seleccionats pel programa Erasmus, que cursen els estudis amb una beca de la Unió Europea. Ara, però, el Màster Arqueologia del Quaternari i Evolució Humana també s’obre a estudiants nacionals, que compartiran classe amb els estudiants internacionals del programa Erasmus Mundus.

En l’àmbit de l’Arqueologia, també s’ofereix el Màster en Arqueologia Clàssica i Aplicada, que ha redissenyat el pla d’estudis, ha reduït el nombre de crèdits a 60 i es farà semipresencial adreçat a professionals dels àmbits de la Història, l’Arquitectura i l’Enginyeria, amb la possibilitat d’especialitzar-se en Arqueologia del Paisatge, Arqueologia de l’Arquitectura o Arqueologia de la Cultura Material.

L’aposta per oferir part o la totalitat dels continguts en format virtual i en llengua anglesa atreu una proporció d’estudiants internacionals cada any més elevada: el curs 2017-18 eren el 26,4% dels estudiants de nou accés i el curs 2020-21 ja eren el 33,2%, amb una mitjana d’edat propera als 30 anys, per tant, amb experiència professional prèvia. De fet, compaginar els estudis de màster amb la feina i la vida personal és possible especialment si s’opta per cursar un màster a temps parcial.

Segons les dades del darrer curs, el 77% de matriculats es titulen en el temps previst, i el 18%, en un any més.

L’oferta formativa completa dels màsters universitaris de la URV es pot consultar a urv.cat/masters, on també hi ha la informació referent al procés de preinscripció i matrícula, les beques disponibles i l’opció de resoldre dubtes a l’Oficina de l’Estudiant, online i presencialment, amb cita prèvia al campus Catalunya (Tarragona).

També és possible informar-se a la tercera edició d’UNIferia Màsters, la fira virtual d’estudis universitaris de màster de les universitats espanyoles, que té lloc aquest dijous 3 de març. S’hi pot visitar l’estand virtual de la URV i conversar amb el personal de l’Oficina de l’Estudiant a través del xat de la fira. Cal registrar-se prèviament per accedir-hi.