22/06/2021

Més de 150 alumnes de 4t d’ESO i de 1r de batxillerat participen en el campus físico-matemàtic d’estiu de la URV

L'astrofísic Manel Sanromà dona el tret de sortida a la segona edició d'aquest campus amb una xerrada sobre l'Univers i la seva composició. Fins al 29 de juliol es faran 12 sessions formatives virtuals i interactives

L’Univers i la seva composició és un dels grans interrogants de l’astrofísica. Conèixer les diferents teories i observacions sobre l’univers i els descobriments que estan per arribar ha estat el tema central que ha tractat l’astrofísic i professor de Matemàtica Aplicada a la URV, que ha conduït la primera de les xerrades virtuals del Campus Físico-Matemàtic d’estiu. Des des d’avui participaran en aquesta activitat més de 150 alumnes de 4rt d’ESO i 1r de batxillerat de tot el territori de parla catalana que fins el 29 de juliol assistiran a 12 sessions virtuals i interactives que s’impartiran dimarts i dijous.

El campus ofereix formació sobre temes d’interès i d’actualitat relacionats amb la física i les matemàtiques com la codificació, l’astrofísica, el magnetisme, la simetria, la mecànica quàntica, els sensors i biosensors, la nanotecnologia, la física estadística, els semiconductors assistits per llum o la matemàtica de xarxes. Totes les sessions les imparteixen investigadores i investigadors de la URV que estan treballant en aquests camps amb l’objectiu de què les i els estudiants puguin ampliar els seus coneixements i aprendre, de primera mà, què diu la recerca sobre aquests temes i com treballen les persones que la lideren.

Amb aquesta activitat s’ofereix als alumnes la possibilitat de tenir contacte amb el món universitari i amb les persones que hi fan recerca a la vegada que s’imparteixen continguts de física i matemàtiques d’una forma atractiva, per tal d’ajudar a desenvolupar capacitats personals i vocacionals.

Nou grau d’Enginyeria Matemàtica i Física

El proper curs s’impartirà per primer cop a la URV el grau d’Enginyeria en Matemàtica i Física, una proposta interdisciplinària que pretén formar graduats en l’àmbit de la física i les matemàtiques amb una orientació molt aplicada. Aquest nou grau combina el coneixement fonamental tant de la matemàtica com de la física i fa èmfasi en les matèries que aporten complementarietat entre les dues disciplines (matemàtica computacional, matemàtica aplicada, teoria de la probabilitat, física computacional), així com en els seus aspectes més contemporanis i aplicats a problemes del món real.

Al nou grau s’imparteixen gairebé la meitat de les classes en anglès, per tal d’oferir a l’estudiant la capacitat per poder continuar els estudis a l’estranger o treballar en entorns internacionals.