14/10/2016

Miquel Gelabert, XVIè Premi Jaume Ciurana d’Enologia

Aquest graduat ha estat mereixedor del premi, que patrocina anualment la consultora vitivinícola Rius&Rius, pel seu expedient acadèmic i la seva experiència com a enòleg. L'acte de lliurament ha tingut lloc el dijous 13 d'octubre a la Facultat d'Enologia

D'esquerra a dreta Marta Nel·lo, Salvador Puig, Joan Miquel Canals, Jaume Ciurana, Santi Rius i Xavier Pie.

Aquest premi porta el nom de l’il·lustre enòleg Jaume Ciurana, iniciador de l’Enologia a Catalunya. Enguany el jurat l’han format Jaume Ciurana, fill de Jaume Ciurana, com a president; Santi Rius Balaguer, de Rius i Rius Assessors, Xavier Pie, president de la DO Catalunya, Marta Nel·lo, degana de la Facultat de Turisme i Oci, i Joan Miquel Canals, degà de la Facultat d’Enologia.

En l’acte d’entrega Joan Miquel Guasch, director executiu de l’agència LKC Building Brands Through Knowledge i responsable de posicionament estratègic de la Bodega Segura Viudas, ha pronunciat la conferència: ”Biodiversidad, enoturismo y construcción de marca. El caso de Segura Viudas”. També ha assistit a l’acte, juntament amb els membres del jurat, estudiants i professors, Salvador Puig, director general de l’Institut Català de la Vinya i el Vi, INCAVI.

Joan Miquel Guasch, durant la seva conferència.

El guanyador Miquel Gelabert (Manacor, Mallorca, 1990), que no ha pogut assistir a l’acte, prové d’una família propietària de la bodega Vins Miquel Gelabert, i la seva trajectòria és d’una intensa preparació i pràctica professional. Graduat en Biotecnologia (2013) i en Enologia (2016) per la URV, va fer un programa Erasmus intensiu sobre innovació i vitivinicultura orgànica a la Universitat de Bordeus (França), i pràctiques com a enòleg a Bodega Tapiz (Mendoza, Argentina).

Júlia Alegre recull el premi en nom de Miquel Gelabert.

Ha treballat amb una beca de col·laboració amb el grup d’investigació de la URV Biotecnologia Enòlogica en el projecte europeu Wildwine, i va fer pràctiques com a biotecnòleg al mateix grup, en un projecte de tipificació i preselecció de cepes de llevats Saccharomyces. Ha treballat com a viticultor, enòleg i responsable de laboratori a la bodega familiar, on ha obtingut experiència organitzant tot el procès de vinificació, des de la verema fins als treballs de bodega. Ha tingut tres treballadors sota la seva supervisió, i ha desenvolupat habilitats organitzatives i comunicatives. Ha impartit també  cursos d’anàlisi sensorial a alumnes de secundària. des de la URV.

Un premi consolidat

Opten al premi Jaume Ciurana, patrocinat amb fidelitat any rere any per la consultora vitivinícola integral Rius&Rius de Vilafranca del Penedès, que manté un conveni de col·laboració amb la URV, els estudiants egresats del grau d’Enologia que hagin finalitzat els seus estudis el curs anterior, en aquest cas el 2015-16; s’atorga valorant els candidats pel seu currículum vitae i el projecte professional presentat, i per un informe de la Facultat d’Enologia. Teniu més informació aquí