15/11/2023

Nou estudiants de la URV presenten a les productores peces audiovisuals sobre projectes emergents d’arts escèniques

Ho han fet en la sisena edició del Pacte del Talent del Clúster Audiovisual de Catalunya

Fotograma del projecte "I tu m'expliques", realitzat per l'estudiant Mireia Aguado.

Nou estudiants de Comunicació Audiovisual de la Universitat Rovira i Virgili han estat escollits per participar en la sisena edició del Pacte de Talent, una iniciativa que organitza el Clúster Audiovisual de Catalunya per oferir a estudiants i recent graduats amb talent emergent l’oportunitat de professionalitzar-se en les arts escèniques i visuals. En aquesta ocasió, els estudiants seleccionats han creat des de la idea inicial fins al muntatge final de treballs relacionats amb el circ, la dansa, el teatre o la música i els han presentat a productores audiovisuals.

El resultat es va veure ahir dimarts al Disseny Hub de Barcelona dins la Setmana del Talent Audiovisual, que té lloc fins al 17 de novembre. En total, hi han participat 28 estudiants de vuit universitats catalanes que han treballat en vuit projectes audiovisuals en col·laboració amb joves creadors, procedents de l’Institut del Teatre, l’Escola Superior d’Estudis Musicals del Taller de Músics i La Central del Circ. Els nou estudiants de la URV són responsables de cinc projectes.

I tu m’expliques

Així, Mireia Aguado ha participat en el videoclip I tu m’expliques, de la cantant i compositora Ariadna Tubau, amb la col·laboració del Taller de Músics de l’Escola Superior d’Estudis Musicals. La peça intercala escenes del passat i del present amb imatges de l’artista cantant a l’estudi i altres que simulen records d’aquesta sobre una relació que ha anat canviant amb el pas del temps.

Escorça
Fotograma del projecte "Escorça", realitzat per l'estudiant Aina Barril
Fotograma del projecte Escorça, realitzat per l’estudiant Aina Barril.

En el projecte Escorça, de l’artista Marc Bosch, hi ha participat l’Aina Barril. Es tracta d’una peça experimental, creada amb la col·laboració de La Central del Circ, que tracta sobre temes no palpables com la contraposició entre l’interior i l’exterior i l’escorça com a límit que els separa.

Jeanne d’Arc
Fotograma del projecte Jeanne d’Arc, realitzat per les estudiants Alba Merchán, Alexandra Subías, Paula Mora i Lidia Rofes.

El treball titulat Jeanne d’Arc ha estat realitzat per Alba Merchán, Alexandra Subías, Paula Mora i Lidia Rofes, amb la col·laboració de l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD). L’obra, de la directora teatral Lucia Del Greco, reflecteix el deliri de la grandesa i la solitud, dos conceptes molt rellevants per Del Greco.

Un mosquit a trossos s’ha ficat dins meu
Fotograma del projecte Un mosquit a trossos s’ha ficat dins meu, realitzat per l’estudiant César Peguero

César Peguero ha estat un dels integrants del treball “Un mosquit a trossos s’ha ficat dins meu”, creat també amb la col·laboració de l’ESAD. Es tracta d’una interpretació dels mateixos estudiants d’una obra de la dramaturga Meritxell Llort convertida en un teaser que mostra tant les emocions i els sentiments dels personatges com el conflicte principal de l’obra teatral.

183 días y 9 horas
Fotograma del projecte 183 días y 9 horas, realitzat per les estudiants Helena Callau i Laura Álvarez.

Les estudiants Helena Callau i Laura Álvarez han format part de la video-presentació de la coreografia “183 días y 9 horas”, del ballarí Roberto Guglielmi. Les participants han col·laborat amb el Conservatori Superior de Dansa per crear una obra on els moviments i les projeccions d’ombres són els protagonistes.

Contacte amb professionals

Tot i que han estat projectes complexos, els estudiants han mostrat el seu agraïment per haver pogut participar en una experiència que els ha permès conèixer professionals del món audiovisual i artístic. L’acte ha comptat també amb la xerrada-debat “El boom creatiu independent en la producció de videoclips”, amb la participació de dues professionals de la productora CANADA, que ha treballat amb artistes com Rosalía, Bad Gyal, Travis Scott, C. Tangana, Katy Perry o Dua Lipa.

El Clúster Audiovisual de Catalunya és una associació d’empreses i professionals del sector audiovisual i multimèdia. El seu objectiu és promoure el sector audiovisual català, que inclou cinema, televisió, publicitat, videojocs i altres formes de contingut audiovisual.