01/12/2021

Nou universitats de la xarxa Aurora impulsen un projecte de col·laboració en recerca i innovació per a  un major impacte social

La trobada que dona el tret de sortida a la iniciativa s’ha fet a la Universitat Rovira i Virgili, des d'on es coordinen dos paquets de treball

swafts

Coincidint amb la trobada bianual d’Aurora celebrada a la Universitat Rovira i Virgili aquest novembre, s’ha organitzat la primera reunió dels integrants del projecte europeu sobre recerca i innovació per l’impacte social a les universitats d’Aurora finançat pel programa Horitzó 2020.

Durant aquests dies tots els responsables dels grups de treball han presentat els continguts que treballar els seus equips.

Reforç de les estructures de recerca i innovació

El nucli del projecte està format pels nou paquets de treball, que comparteixen l’objectiu comú d’enfortir l’impacte de les universitats Aurora entre elles i externament en el benefici de la societat. Després de les primeres discussions preliminars en línia, els representants de les universitats que integren el projecte s’han reunit per primera vegada per discutir els primers passos d’implementació de les diferents tasques.

Els nou paquets de treball es poden dividir bàsicament en dues categories: organització i continguts. Els de contingut es dediquen a compartir infraestructures i recursos a tota l’Aliança, reforçar les col·laboracions en activitats emprenedores, desenvolupar més estratègies conjuntes en la contractació o desenvolupament de recursos humans, implementar pràctiques de ciència oberta i augmentar el compromís amb la societat. Els organitzatius presten atenció a assegurar la qualitat i  sintetitzar els resultats del treball en un pla comú per enfortir les estructures de recerca i innovació. També es busca assegurar  un intercanvi d’activitats i coneixement amb les altres 40 xarxes d’universitats europees, per convergir cap al concepte d’una Universitat Europea.

La reunió de llançament d’aquest projecte -que forma part del programa Science with and for Society (SwafS)– ha comptat amb  la participació híbrida de més de 90 persones de les nou  universitats. La proposta està finançada amb dos milions d’euros i té una durada de tres anys i la URV és responsable de dos paquets de treball dedicats al capital humà i a aprendre i compartir amb altres universitats europees.