10/03/2022

La nova etapa de la revista Comunicació Educativa aposta perquè la recerca tingui repercussió efectiva en la docència

La publicació de la URV recull les propostes teòriques i metodològiques que poden transferir-se a les aules de tots els nivells educatius

Revista Comunicació Educativa.

La revista Comunicació Educativa, que editen les àrees de didàctiques específiques de la Universitat Rovira i Virgili i Publicacions URV, inicia una nova etapa amb l’actualització del format al suport digital i la creació de continguts d’accés obert per arribar als docents de tots els nivells educatius. La revista recull els progressos pel que fa a la recerca dels diferents àmbits de coneixement de la didàctica de les ciències socials, matemàtiques, llengua i literatura, música i dansa, expressió corporal, ciències experimentals, i expressió plàstica, amb l’objectiu que sigui transferida a les pràctiques de l’aula.

Poden contribuir-hi investigadors consolidats i joves però també mestres en exercici que publiquen investigacions sobre metodologies, recursos i qüestions relacionades amb l’avaluació que han dut a terme a les aules. Amb l’aposta pels continguts que pot oferir el professorat, “la revista aporta una altra perspectiva d’acord amb el que és la didàctica”, explica Albert Irigoyen, investigador predoctoral de l’àrea de la didàctica de les Ciències Socials del Departament d’Història i Història de l’Art, que ha assumit la direcció de la revista després del professor Josep M. Pons-Altés.

En aquesta nova etapa la revista ha millorat el disseny web i ofereix continguts en vídeo, en què els autors resumeixen què pot aportar la recerca, en un intent per arribar als docents més joves, als centres educatius i, de fet, a tota la comunitat educativa. Per això també difon el contingut a través dels comptes de Twitter i Instagram. A més a més, vol mostrar tot el procés d’edició per ser indexada i disponible a l’Open Journal System 3.

La línia editorial manté el focus en les propostes d’innovació i aportacions útils per als centres, com ara l’aplicació de la cooperació a l’aula que es tracta en el darrer número, que inclou una entrevista amb Sylvain Connac, màxim referent de les pedagogies cooperatives, professor de la Universitat Paul Valéry de Montpeller. Així mateix, la revista té el català com a llengua vehicular responent a l’objectiu de “fer valdre la llengua catalana com a llengua científica”, detalla Albert Irigoyen.

La revista es pot consultar i descarregar al repositori de revistes digitals en accés lliure de Publicacions URV.